سردار طهرانی‌مقدم:
برادر پدر موشکی ایران گفت: شهید حسن طهرانی‌مقدم هرگز منتظر نتیجه مذاکرات و نگاه بیگانگان نبود و دستاوردهای او ضربه محکمی به آمریکا و اسرائیل است.
کد خبر: ۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶ 21 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، سردار محمد طهرانی‌مقدم پیش از ظهر امروز در همایش مدیریت جهادی شاخص‌های و راهکارهای تحقق آن که به همت معاونت دانش و پژوهشی سپاه صاحب‌الزمان (عج) برگزار شده بود، در ابتدا به نخستین حضور خود در اصفهان در سال 61 برای ریشه‌کن کردن فتنه‌های داخلی برخواسته از تحرکات خائنین و جاهلانی چون مهدی هاشمی اشاره کرد.

وی در ادامه پیرامون تبلیغ و تعریف مدیریت جهادی شاخص‌های آن اظهار کرد: حقیقتاً شهدایی چون شهید حسن طهرانی‌مقدم الگوی موفقیت مدیریت جهادی هستند.

طهرانی‌مقدم تصریح کرد: مدیریت تعاریف مشخصی دارد یک نوع فن، هنر و عین به کارگیری استعدادهای مختلف مادی و معنوی در یک مجموعه بر اساس آگاهی‌های لازم و به منظور رسیدن به اهداف مدنظر است.

وی تاکید کرد: جهاد حرکتی است که با همه توان به سمتی پیش می‌رود که اسلام در جامعه اجرایی شود، اجتهاد نهایت جهل و تلاش و کوشش است که برای رسیدن به هدف مقدس به کار می‌رود.

برادر پدر موشکی ایران عنوان کرد: بر طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب جهاد در حقیقت یک نوع مبارزه است که این مبارزه هم دارای تلاش و کوشش است و هم باید در جهت مقابله با دشمنان باشد.

وی افزود: گم شدن جهت جهاد، در حقیقت زمینه‌ساز فتنه است، بی شک فتنه یعنی جهاد کردن در راستا و مسیری اشتباه و منحرف یعنی به جای آنکه جهاد منجر به مقابله با دشمن باشد موجب تضعیف جبهه حق شود.

مدیر موسسه فرهنگی شهدای غدیر در ادامه اشاره‌ای مختصر به دیدار رهبر معظم انقلاب از خانواده شهید حسن طهرانی‌مقدم کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در توصیف آن شهید بزرگوار این چنین فرمودند که همه وجود آن شهید اخلاص بود، او یک مدیر طبیعی بود.

وی با بیان اینکه برای تربیت مدیران جهادی در یک جامعه دو نوع ویژگی و خصلت لازم است اذعان کرد: مدیران جهادی دارای یک سری ویژگی‌هایی هستند که نشأت گرفته، در درجه نخست ویژگی‌های تربیتی و در مرحله دوم خصلت‌های خاص شخصیتی است.

طهرانی‌مقدم با برشمردن برخی از خصلت‌های برادر شهید خود چون دائم‌الوضو بودن، نماز اول وقت و اهتمام و مداومت بر زیارت عاشورا گفت: این چنین ویژگی‌های تربیتی که نشأت گرفته از ایمان واقعی و لقمه حلال بود موجب شد آن شهید را به الگویی موفق در امر مدیریت جهادی مبدل شود.

مدیر موسسه فرهنگی شهدای غدیر متذکر شد: نقطه آگاهی و ایمان مسجد بود و پس از آن لقمه حلال بیشترین تاثیرگذاری را در تربیت یک انسان وارسته، شهید طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران مزین به این خصلت‌های بارز بود.

*اساس تربیت مدیران جهادی مکتب اسلام و معیشت حلال است

وی با بیان اینکه امروز لقمه حلال در جامعه ما مغفول مانده و این امر ما را نسبت به تهاجمات دشمن آسیب‌پذیر می‌کند، گفت: آن کسی می‌تواند به عنوان مدیر جهادی در جامعه فعالیت کند و تربیت شود که اساس تربیتش مبتنی بر مکتب اسلام و رشدش از طریق معیشت حلال باشد.

طهرانی‌مقدم اضافه داشت: بر اساس تلاش و مدیریت جهادی شهید حسن طهرانی‌مقدم امروز ایران به جایگاهی رسیده است که جزء چهارمین کشور موشکی دنیا محسوب می‌شود و این عزت‌آفرین است.

برادر شهید حسن طهرانی‌مقدم اظهار کرد: آن شهید در راستای فعالیت‌های خود و انجام رسالت خویش برای عزت‌آفرینی ملت هرگز منتظر نتیجه مذاکرات نشست و برخواست‌ها با بیگانگان و تحفه غربیان نبود، آن شهید دست خود را بر زانوی خود گرفته و با توکل بر خدا و تکیه به توان داخلی به موفقیت‌های و دستاوردها می‌رسید.

وی در ادامه اشاره‌ای به وقایع اخیر در سوریه و جسارت و گستاخی‌های غربیان و رژیم صهیونیستی کرد و گفت: در لوای دستاوردهای نظامی، امنیتی و دفاعی ایران در جبهه مقاومت در منطقه که ماحصل جهادهای شهیدان چون طهرانی‌مقدم است آمریکا امروز به یقین می‌داند و فهمیده است که اگر ضربه‌ای به ایران و جبهه مقاومت منطقه بزند محکمتر ضربه خواهد خورد.

مدیر موسسه فرهنگی شهدای غدیر گفت: ولایتمداری، اطاعت‌پذیری از منویات، داشتن نگاه بلند به استراتژیک، پویایی و فعالی و سکون نماندن و همت عالی و انگیزه متعالی را از شاخصه‌های مدیریت جهادی و مدیران جهادی دانست.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار