مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان خبر داد:
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: تمامی امکانات لازم برای استقبال از زوار اتباع خارجی شرکت کننده در مراسم عظیم اربعین حسینی(ع) مهیا است.
کد خبر: ۵۱۵۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶ 28 October 2017
به گزارش ایسنا _ منطقه خوزستان، حمید سیلاوی، اظهار کرد: اتباع خارجی همگام با مردم عزیز کشورمان، در طی سه سال گذشته در مراسم بزرگ اربعین حسینی(ع) شرکت کرده‌اند و سال به سال بر تعداد آنها افزوده می‌شود به طوری که در سال 93 تعداد اتباع خارجی شرکت کننده در این مراسم حدود 15 هزار نفر، سال 94 به 53 هزار نفر و در سال 95 این تعداد به بیش از 192 هزار نفر رسید که این تعداد از 93 کشور جهان بوده است. 

وی در ادامه تصریح کرد: در سال جاری به منظور شرکت اتباع خارجی در این مراسم که شامل اتباع خارجی مقیم کشورمان و اتباع خارجی‌ای است که کشور جمهوری اسلامی ایران را به عنوان ترانزیت برای ورود به کشور عراق در نظر گرفته‌اند، برنامه‌ریزی و تدابیر لازم اتخاذ شده است. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان عنوان کرد: در سال گذشته 75 هزار نفر از اتباع خارجی مقیم کشورمان و بیش از 123 هزار نفر از اتباع خارجی 93 کشور در این مراسم شرکت کردند. 

سیلاوی توضیح داد: در سال جاری برای شرکت در راهپیمایی اربعین تاکنون تعداد 136 هزار نفر از اتباع خارجی مقیم کشور ثبت نام اولیه را انجام داده‌اند و در حال انجام مراحل قانونی صدور گذرنامه و روادید برای آنان هستیم. 
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 200 هزار نفر نیز از سایر کشورها در این مراسم شرکت کنند و در کل بیش از 300 هزار نفر از اتباع خارجی در این مراسم بزرگ شرکت خواهند کرد. 

سیلاوی با اشاره به ورود اتباع خارجی که ایران را از چهار مرز رسمی میرجاوه- الغدیر در سیستان و بلوچستان، تایباد- دوغارون در خراسان رضوی، مرز بازرگان در آذربایجان غربی و مرز آستارا در استان گیلان به عنوان ترانزیت انتخاب می‌کنند، بیان کرد: به منظور ایجاد رفاه حال زوار مواکب خدمات‌رسان در همان مرزها مستقر و از آنان استقبال و پذیرایی خواهند کرد، ضمن اینکه مواکب در بدو ورود به استان خوزستان برای استقبال و پذیرایی دایر شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار