تابناک تهران - مراسم افتتاحیه آغاز عملیات اجرایی بزرگراه چرمشهر ورامین به آبیک قزوین صبح امروز با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و استاندار تهران در ورامین آغاز شد. در این مراسم استاندار تهران با شاره به خدماتی که قرارگاه سازندگی در کشور انجام داده است برای طراحی و اجرای پروژه از زحمات آنها تقدیر کرد.
کد خبر: ۵۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ 22 June 2015
عملیات اجرایی آزادراه آبیک - چرمشهر(آزادراه جنوبی تهران) به طول 158 کیلومتر صبح امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی و استاندار تهران و مسئولین محلی در شهرستان ورامین آغاز شد.

به گزارش تابناک تهران در این مراسم که در چرمشهر ورامین در حال برگزاری است استاندار تهران با اشاره به این نکته که استان تهران بیش از ۵۰ درصد مالیات کشور را تامین می‌کند گفت: این درحالی است که سهم تهران از این بودجه فقط حدود 3.2 درصد است و تهران در بخش سلامت جایگاه ۳۱ در میان استان های کشور دارد چرا که شهرستانهایی در تهران هستند که حتی یک تخت بیمارستانی نیز ندارند.

وی با تشکر از زحمات و تلاش های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اظهار داشت: جا دارد از زحمات و خدمات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای کشور و تلاشهایی که در طراحی و ساخت و اجرای این پروژه انجام داده و خواهند داد تشکر و قدردانی کرد.

استاندار تهران ادامه داد: بحث قطارهای حومه‌ای استان تهران سالهاست که مطرح است و برای ما مهم نیست که این را چه بنامند بلکه مهم است که شهرستانهای استان بتوانند بوسیله خدمات ریلی به یکدیگر متصل شوند و  ما علاقه مند هستیم تا قطار حومه ای در استان تهران به سرانجام برسد که بر اساس جلسات متعدد و قول های داده شد، مقرر شد تا قطار حومه ای ورامین در شهریور ۹۵  راه اندازی گردد.

هاشمی در ادامه برنامه های سفر رییس جمهور به شهرستان های استان تهران را یادآور شد و گفت: ریاست جمهوری پس از ماه مبارک رمضان به چهار نقطه دیگر استان تهران سفر خواهند کرد.

در این مراسم همچنین چندین استاندار از جمله استاندار قم، فرمانده نیروی انتظامی شرق استان تهران، نمایندگان مردم ورامین و پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، فرمانداران چندین شهرستان استان تهران و امام جمعه موقت ورامین حضور دارند.

سید حسین نقوی حسینی نماینده شهرستانهای ورامین، قرچک و پیشوا در گفتگو با مهر افتتاح و راه‌اندازی این پروژه را بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار داشت: راه اندازی آزادراه آبیک به چرمشهر ورامین به عنوان کمربندی سوم تهران، نقش مهمی را در کاهش بار ترافیکی و  مصرف سوخت ایفا می کند.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: همچنین افتتاح و راه اندازی آزادراه آبیک به چرمشهر علاوه بر صرفه اقتصادی، سبب رشد و شکوفایی هر چه بیشتر چندین استان کشور از جمله تهران، قم، سمنان، البرز و قزوین می شود.

وی این پروژه را برای رشد و شکوفایی شهرستان ورامین بسیار مهم دانست و ادامه داد: آزاد راه آبیک به چرمشهر سبب رونق اقتصادی هر چه بیشتر شهرستان ورامین می شود و افتتاح هرچه زودتر این پروژه قطعا خواسته مردم این دیار است.

هزینه تمام شده ساخت این آزادراه که قرار است توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا احداث شود 24 هزار میلیارد ریال برآورد و زمان بهره برداری آن سال 98 پیش بینی شده است.

این آزادراه دارای سه باند رفت و سه باند برگشت است که از آبیک آغاز شده و پس از گذر از چهار استان قزوین، البرز، تهران و مرکزی در محدوده مرکز آزادراه قم –گرمسار به آزادراه حرم تا حرم متصل می شود.

توسعه کریدور بین المللی آزادراهی شرق به غرب و کریدور بین المللی آزادراهی شمال به جنوب، تکمیل و تسهیل ارتباط آزادراه های غرب و جنوب شرق کلانشهر تهران و کاهش طول مسیر از جمله اهداف احداث این آزادراه در این منطقه است.

کاهش بار ترافیکی آزادراه های قزوین – کرج و کرج – تهران، کاهش زمان سفر و مصرف سوخت و آلاینده های زیست محیطی و افزایش ایمنی سفر با کاهش سوانح رانندگی از دیگر اهداف احداث این آزادراه اعلام شده است.

این آزادراه از آبیک شروع می شود و پس از حدود 45 کیلومتر از مسیر اصلی اشتهارد – ماهدشت عبور کرده و با گذر از آزادراه تهران – ساوه و آزادراه تهران – قم در نهایت در 158 کیلومتری به آزادراه قم - چرمشهر - گرمسار متصل می شود.

آزادراه آبیک - چرمشهر تکمیل آزادراه شماره 2 است که از مرز بازرگان در غرب کشور شروع شده و در مرز سرخس در شرق کشور به انتها می رسد و با بهره برداری از آن سالانه 700 میلیون لیتر در مصرف بنزین و یک میلیون و 600 هزار لیتر در مصرف گازوییل و در مجموع 23 هزار میلیارد ریال در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار