انتظار می‌رود تا با تخصیص اعتبارات لازم برای به‌روز رسانی کتابخانه‌های مدارس آذربایجان غربی گامی مهم در جهت نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در مدارس برداشته شود.
کد خبر: ۴۹۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 21 September 2017
به گزارش  تابناک آذربایجان غربی:  قدرت الله قاسمی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان آذربایجان غربی که در محل سالن شهید نیکخواه استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: کتاب عامل و شاخص ارتقای توسعه فرهنگی، زمینه‌ساز آشنایی با رمز و راز زندگی، عامل تقویت و تحکیم باورهای دینی و اجتماعی، بستر مناسب تربیتی، غنای فرهنگی و بالندگی افراد جامعه و روش مطمئن برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در بین نوجوانان و جوانان است که باید بیش‌ازپیش به آن توجه شود.

وی با ذکر راهکارهایی در ارتباط با ارتقای سرانه مطالعه در کشور بیان کرد: می‌توان با تقویت کتابخانه‌های مدارس، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی با محوریت معرفی کتاب، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب دانش‌آموزی در مدارس و برگزاری جشن اهدای کتاب در مدارس گام مهمی در جهت افزایش مطالعه در بین دانش آموزان برداشت.

قاسمی گفت: فرسوده‌بودن کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های مدارس آذربایجان‌غربی، نبود اعتبار لازم برای به‌روزرسانی کتابخانه‌های مدارس، محدودبودن منابع لازم برای دانش‌آموزان و پایین بودن سرانه کتاب دانش‌آموزی استان نسبت به میانگین کشوری ازجمله نقاط ضعف آذربایجان غربی در بحث کتاب‌خوانیاست.

وی با ارائه آمارهایی از وضعیت موجود در کتابخانه‌های مدارس آذربایجان غربی اظهار داشت: در 3657 مدرسه دارای کتابخانه در استان تعداد  1014 آموزشگاه مجهز به کتابخانه مستقل هستند همچنین تعداد 424 کتابخانه نیز به‌صورت مشترک با سایر فضاهای آموزشی به امانت دهی کتاب  می‌پردازند.

معاون پرورشی مدیرکل آموزش‌وپرورش آذربایجان غربی گفت با تأکید بر لزوم افزایش کتابخانه کلاسی در مدارس عنوان کرد: کتابخانه کلاسی، ویژه کلاس‌های مدارس دوره ابتدایی است که شامل مجموعه کوچکی از موارد کتابخانه‌ای بوده و در قالب یک قفسه 80 در 100 سانتی‌متری، به‌طور ثابت در هر کلاس یک دبستان برای استفاده دانش آموزان و معلمین منظور می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم به‌روزرسانی کتابخانه‌های مدارس آذربایجان غربی افزود: 9862 کلاس درسی در مقطع ابتدایی در آذربایجان غربی وجود دارد که تعداد7412 مورد از آنها مجهز به کمد کلاسی بوده و 2450 کلاس دیگر نیز نیاز به تجهیز دارند که انتظار می‌رود با تخصیص اعتبارات لازم گامی مهم در جهت نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در سنین کودکی برداشته شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار