ارومیه - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آغاز برداشت انگور از باغات استان خبرداد.
کد خبر: ۴۹۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲ 19 September 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی:به نقل از جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، عبدالله فتح الله زاده با اعلام این خبر اظهارداشت: آذربایجان غربی پنجمین تولید کننده انگور در سطح کشور به شمار می رود ولی از نظر کیفیت محصول و سطح باغات داربستی مقام اول کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: سطح زیرکشت باغات انگورآبی و دیم استان ۲۱ هزار و ۲۶۶هکتار است و امسال پیش‌بینی می شود بیش از ۱۷۶ هزار و ۲۶۵ تن از باغات استان انگور برداشت شود.

فتح الله زاده گفت: انگور دومین محصول باغی استان بوده و بیش از ۳۰ هزار بهره بردار به طور مستقیم و ۳۰هزار نفربه صورت غیر مستقیم در امر داشت و برداشت، بسته‌بندی و حمل و نقل انگور فعالیت کرده و از این راه امرار معاش می کنند.

وی ادامه داد: سطح زیر کشت باغات انگور آبی بارور ۱۵هزار و ۵۸۳ هکتار وغیر بارور ۸۲۸ هکتاراست که در مجموع از ۱۶هزار و ۴۱۱ هکتارسطح زیر کشت باغات انگور آبی در حدود هفت هزار هکتار آن را باغات مدرن تشکیل می دهد.

فتح الله زاده اظهارداشت: ازمحصول تولیدی بالای ۲۰ هزارتن در سرد خانه ها ذخیره سازی شده ودر خارج ازفصل تولید عرضه بازار مصرف داخلی و خارجی می شود و حدود ۳۰ هزار تن بصورت تازه خوری به بازارهای خارج از کشورصادرمی شود ودر حدود ۶۰ هزارتن نیز جذب صنایع تبدیلی وتکمیلی می شود.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان در حدود ۴۰ هزار تن به کشمش تبدیل می شود و مابقی به مصارف خانگی که عموماً به شیره، کشمش آفتابی وغیره تبدیل می شود.

فتح الله زاده افزود: سطح زیرکشت باغات انگوردیم استان بارور چهار هزار و ۴۶۸ هکتاروغیربارور ۳۸۷ هکتار بوده که بیش از ۹۵درصد آن در شهرستان سردشت و مابقی در سایر شهرستانها کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: تولید باغات انگور دیم استان ۲۴هزار و ۵۷۷ تن پیش بینی شده است که از این مقدار بیش از ۷۰درصد جذب صنایع و مابقی بصورت تازه خوری و تبدیل به دوشاب به مصرف می رسد.

وی تاکید کرد: به دلیل سرمازدگی زمستانه محصول تولیدی سال جاری نسبت به سال گذشته در حدود ۳۸درصد ازکاهش برخوردار است.

فتح الله زاده گفت: در استان بالای ۵۲ رقم انگور وجود دارد ولی عمده محصول تولیدی را بی دانه سفید و بی دانه قرمز و سیاه سردشت تشکیل می دهد.

منبع:خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار