جشنواره انگور ارومیه پس از ۹ روز برگزاری و فراز و نشیب‌های بسیار در دهکده ساحلی ارومیه به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۴۹۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱ 17 September 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:، امسال نیز همانند سال‌های گذشته جشنواره انگور ارومیه در محل دهکده ساحلی چی چست این شهر از شانزدهم شهریورماه تا بیست و چهارم این ماه برگزار شد و 34 نوع انگور آذربایجان غربی در این جشنواره بازشناسی و معرفی شد.
مدیرکل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی درباره این جشنواره اظهار کرد: جشنواره انگور ارومیه برای پنجمین سال در ارومیه برگزار می‌شود. این جشنواره بسیار خوب طراحی شده است و نحوه تولید به همگان نشان داده می‌شود.«جلیل جباری» اظهار کرد: نحوه تولید شیره انگور، استحصال انگور و خشک کردن آن توسط مسئولان حاضر در جشنواره به عموم مردم آموزش داده می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت بالای این جشنواره تاکید کرد: فرصتی برای اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ایجاد شده است که بتوانیم بخشی از فرهنگ خود را در معرض بازدید عموم قرار دهیم.
در محل سالن اختصاصی جشنواره نیز فرهنگ‌ها و لباس‌های بومی آذربایجان مشاهده می‌شود که موضوعی بسیار خوشحال کننده است و در کنار این مجموعه‌ها باید فضایی اختصاص داد تا خانه‌های روستایی در آن برپا شود و بتوان مردم را با فرهنگ روستایی آشنا کرد.معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در دنیای امروز یکی از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌رود.
«حسین امامی» افزود: گردشگر به سبب برپایی چنین برنامه‌های مفرح و شادی به سوی مقصدی سفر می‌کند و برنامه اساسی ما در استان افزایش این جشنواره‌هاست.
پنجمین جشنواره انگور ارومیه در حالی به کار خود پایان داد که بیش از 100 هزار نفر از آن بازدید کردند
منبع:همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار