نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: ضعف زیرساخت‌های فرهنگی در آذربایجان غربی بسیار مشهود است که برای رفع این مشکل باید نگاه ویژه‌ای به این استان شود.
کد خبر: ۴۷۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲ 15 August 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی:سید مهدی قریشی عصر امروز در دیدار با سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: در آذربایجان غربی ضعف زیرساخت‌های فرهنگی بسیار مشهود است که برای رفع این مشکل باید نگاه ویژه‌ای به این استان شود.

وی افزود: آذربایجان غربی استان ویژه‌ای است و هنوز هم باب شهادت بسته نشده است و مردم این استان برای ایجاد امنیت شهیدانی تقدیم انقلاب می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: آذربایجان غربی همیشه یک استان امنیتی محسوب می‌شود و مزیت هم مرزی این استان با سه کشور باید در معیشت مردم نمود پیدا کند درحالی که از نظر معیشتی و برخورداری از امکانات مردم این استان مشکل دارند؛ درآمد سرانه افراد در آذربایجان غربی نصف مردم کل کشور است و مردم از لحاظ اقتصادی بهره‌ای از هم مرزی با سه کشور نمی‌برند.

قریشی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی از لحاظ صنایع زیربنایی وضعیت مناسبی ندارد و با توجه به ویژگی مرزی بودن این استان باید توجه بیشتری به راه‌های استان شود در حالی که ما آزادراه مناسبی نداریم که این امر باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: آذربایجان غربی در زمینه آموزش وپرورش، بهداشت و درمان نیز از استان‌های محروم و جزو استان‌های آخر کشور می‌باشد که برای رفع این مشکلات باید نگاه ویژه‌ای به این استان داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر به آذربایجان غربی نیز مانند سایر استان‌هایی که رتبه‌ی بهتری در شاخص توسعه دارند نگاه شود قطعا شکاف موجود بین این استان و سایر استان‌های کشور کمتر خواهد شد؛ دشوار بودن فعالیت فرهنگی در استان ضعفی است که در زیرساخت‌های فرهنگی در سطح استان شاهد هستیم چه بسیارند شهدایی که مردم از رشادت‌ها وفداکاری‌های آن‌ها بی خبرند چون کار فرهنگی مناسبی در این زمینه انجام نشده است.

قریشی متذکر شد: حفظ آثار مقوله بسیار مهمی است تا حدی که خداوند متعال نیز در آیات خود به این امر ورود پیدا کرده و کارهایی که در طول تاریخ به وقوع پیوسته را به خوبی در آیات الهی ترسیم می‌کند که این موضوع اهمیت حفظ آثار را نشان می‌دهد.

وی به زیان حاصل از عدم توجه به حفظ و نشر آثار اشاره کرد و افزود: حفظ و نشر آثار بسیار مهم است و باعث حفظ تفکر ایرانی اسلامی می‌شود، اگر در این امر سستی صورت گیرد سبب فراموشی این آثار خواهد شد که در نهایت با از بین رفتن یا فراموشی این آثار جامعه صدمه می‌بیند.
منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار