وزیر دادگستری در همایش بزرگداشت حماسه 24 خرداد:
دولت دغدغه دین، اخلاق و فرهنگ جامعه و دلواپس آنان می باشد و دلواپسی صادقانه دارد و معتقد است دین، اخلاق و فرهنگ جامعه نباید آسیب ببیند، اگر بخواهیم دلواپس و نگرانی را دایر کنیم باید آنچه را اسلام در مورد آن هشدار داده و تاکید نموده است را معیار قرار دهیم.
کد خبر: ۴۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۶ 15 June 2015
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم بزرگداشت حماسه 24 خرداد که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: در 24 خرداد 92 همانطور که رهبر معظم انقلاب خواسته بودند، حماسه سیاسی ملت رقم خورد.

وی افزود: مشارکت فعال مردم و رأی قاطع آنها در این روز، وعده رهبری مبنی بر حماسه سیاسی را محقق کرد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه ملت با هوشمندی و آگاهی تمام و در فضایی آرام به پای صندوق رأی آمدند و شایسته ترین فرد را انتخاب کردند، گفت: این نمادی از مردم سالاری با محتوای دینی است که به یک سبک زندگی سیاسی و دینی در دنیای معاصر تبدیل شده است.

وی افزود: زیبایی این انتخابات را باید در مشارکت گسترده، حضور فعال، نشاط سیاسی، اعلام مواضع روشن، بیان دیدگاه‌ها و رویکردها و فعالیت‌های تبیلغاتی و انتخاباتی گسترده دانست.

پورمحمدی تصریح کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات در واقع نشان دهنده عزت و عظمت ایران اسلامی بود و قطعا این حضور حماسی نشان داد که ملت ایران به نظام اعتماد دارد و می داند که این نظام نیز امانت دار رای آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب همواره ادعاهایی مبنی بر عدم صیانت از آرای مردم در جمهوری اسلامی مطرح می‌کنند، توضیح داد: نمونه این ادعاها را در دوره قبل انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودیم، اما در سال 92 همگان بازهم دیدند که چنین چیزی صحت ندارد.

این عضو دولت یازدهم با اشاره به اینکه اکنون بعد از ۲۲ ماه از تشکیل دولت می‌توان پرونده آن را ورق زد و نقاط ضعف و قوت آن را بیان کرد، گفت: دولت صادقانه خود را زیر تیغ نقد می‌برد و از آن استقبال می‌کند و نقد را ارزش و خدمت به خود می‌داند.

وی با بیان اینکه اگر کسی بگوید در اداره کشور مشکلاتی وجود دارد و نقد کند، هرگز او را به سیاه نمایی متهم نمی‌کنیم، ابراز داشت: صادقانه ضعف‌ها و کاستی‌ها را می‌پذیریم و این انتظار را هم داریم که انتقادهای کارشناسی شده و مستند را شاهد باشیم.

پورمحمدی با بیان اینکه باید دید آنچه امروز در اختیار داریم با ظرفیت‌های ملی و داشته‌هایمان متناسب است یا خیر خاطرنشان کرد: حقیقت آن است که این چنین نیست البته دستاوردهای قابل مباهاتی نیز داشته‌ایم و به همین دلیل از همه تلاش‌گرانی که در طول تاریخ انقلاب همت کردند تا به این نقطه برسیم قدردانی می‌کنیم.

وی اظهارکرد: یکی از افتخارات این دولت آن است که توانسته است 9میلیون نفر را بیمه کند و طرح سلامت را که یک کار بسیار پرهزینه است را در این شرایط سنگین اقتصادی و فشار و تحریم به خوبی اجرا کند.

وزیر دادگستری بیان کرد: در حوزه کار، امسال تلاش شد که حقوقها، 14 درصد رشد داشته باشد در عرصه جذب کارمندان جدید با اینکه نیازی به این توسعه نبود ولی این کار انجام شد تا این افراد ضربه نخورند.

پورمحمدی اظهارکرد: در این دولت همیشه سعی شده است که کارها بر اساس مدیریت قوی و منطقی انجام شود و در سفرهای استانی قول های بی اساس به مردم داده نشود؛ این دولت سعی کرد که تا الکترونیکی کردن فضای دولتی گامی جدی در این عرصه بردارد.

وی افزود: این وعده داده می شود که تا پایان سال 95 شاهد یک تحول بزرگ در دولت الکترونیک خواهیم بود که یک کار بی سابقه در دولت یازدهم خواهد بود و یکی از این کارها برطرف کردن مشکلات صادرات و واردات است و سعی می شود که بهترین عملکرد را در این عرصه داشته باشیم.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: این دولت برنامه های بسیاری دارد ولی باید اجازه داد که در یک فضای آرام این مشکلات حل شود و برنامه ها به پیش بروند؛ بی انصافی است اگر بیان کنیم این دولت فقط به دنبال مذاکرات است بلکه این دولت نشان داده که برای امور مختلف برنامه های منطقی و کارآمد دارد.

وزیر دادگستری با اشاره به خدمات دولت یازدهم در عرصه های بین الملل گفت: در دوره های گذشته کشور ما همواره از سوی دشمنان به بهانه های مختلف تهدید به هجوم و متهم به تروریسم، جنگ افروزی و خشونت می شد ولی امروز دیگر حنای دشمنان رنگ نداشته و فضای بین المللی علیه کشور مثبت و تیغ های برنده دشمنان نیز کند شده است. 

وی اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی را مهمترین حربه های دشمنان نظام علیه جمهوری اسلامی در چند سال گذشته ذکر کرد و گفت: دشمنان با تبلیغات منفی جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده بودند ولی با استدلال و منطق این فضا از بین رفته و سلاح اسلام هراسی، ایران هراسی و شیعه هراسی دشمنان نیز کند شده است. 

وی افزود: در گذشته، ایران را در مذاکرات صلح سوریه راه نمی‌دادند، اما امروز از جمهوری اسلامی می‌خواهند به مذاکرات ورود پیدا کند؛ آمریکا برای سرکوب داعش به ایران نیاز دارد و رهبران ایالات متحده به این امر معترف هستند، زمانی ایران متهم به گسترش تروریسم بود، اما امروز از زبان جامعه جهانی می‌شنویم که بدون حضور ایران نمی‌توان تروریسم را مهار کرد.

پورمحمدی با بیان اینکه برخی دشمنان با خودزنی علیه این موقعیت ایران اسلامی وارد عمل شده‌اند گفت: در جنگ نفتی که به راه انداختند اگر ایران 19 میلیارد دلار ضرر کرد، عربستان سعودی صدها میلیارد دلار متضرر شد.

وی با اشاره به رسیدن ایران به رتبه 15 علمی جهان بیان کرد: باید نگاه مان را به متخصصان و دانش مندان تغییر دهیم و بدانیم همه مردم شهروند هستند و نباید فضای سو ظن را در جامعه گسترش دهیم؛ باید اجازه دهیم شهروند ایرانی به کشورش خدمت کند.

وی یادآورشد: دولت دغدغه دین، اخلاق و فرهنگ جامعه و دلواپس آنان می باشد و دلواپسی صادقانه دارد و معتقد است دین، اخلاق و فرهنگ جامعه نباید آسیب ببیند، اگر بخواهیم دلواپس و نگرانی را دایر کنیم باید آنچه را اسلام در مورد آن هشدار داده و تاکید نموده است را معیار قرار دهیم. 

وزیر دادگستری مشکلات اقتصادی، کاستی‌های محیط کسب و کار، مشکلات نظام پولی و بانکی و ... را از دغدغه‌های دولت نام برد و گفت: باید با اعتماد به هم مشکلات را حل نماییم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
این جشن مردمی بود یا همایش کارکنان دولت در قم؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار