استاندار اردبیل گفت: توسعه زیرساخت های گردشگری و بهره برداری بهتر از معادن غنی موجود در منطقه کوهستانی عنبران راه نجات این بخش از بن بست اقتصادی است.
کد خبر: ۴۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 14 June 2015

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش در آیین افتتاح پروژه گازرسانی به روستای مرزی عنبران علیا و برجک و پاسگاه مرزی این منطقه با اشاره به نبود زمینه کشاورزی و باغبانی در بخش عنبران بر لزوم فراهم کردن زمینه های لازم از سوی مسوولان ذیربط در این زمینه به ویژه در روستای دارای بافت با ارزش و هدف گردشگری عنبران علیا تاکید کرد.

در آیین افتتاح این پروژه که در مسجد جابربن عبدالله انصاری عنبران علیا از سه کیلومتری مرز جمهوری آذربایجان برگزار شد استاندار اردبیل از مدیرعامل شرکت گاز استان به خاطر گازرسانی به روستاهای استان به ویژه در مناطق محروم تقدیر کرد.

خدابخش نسبت به اختصاص و راه اندازی شعبه دانشگاه پردیس به شهر عنبران به اهالی منطقه قول داد و افزود: در تلاش هستیم برای حمایت از بافندگان محصولات صنایع دستی این بخش هم در مرکز استان زمینه سازی کنیم.

به گزارش ایرنا ، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل هم در این آیین با بیان این که 500 روستای بالای 20 خانوار استان اردبیل فاقد گاز طبیعی هستند از اتمام گازرسانی به تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان سال 96 خبر داد.

فیروز خدایی گفت: پکیج مورد نیاز در این مورد آماده شده است.

او با بیان این که 567 روستا شامل 68 درصد خانوارهای روستایی در استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند افزود: گازرسانی به 150 روستا نیز در دست اجراست که با اتمام آن 77 درصد خانوارهای روستایی ساکن در استان اردبیل گازدار می شوند.

او طول خط شبکه گاز اجرا شده در استان تاکنون را شش هزار و 250 کیلومتر ذکر کرد و گفت: هم اکنون 380 هزار مشترک گاز در استان از گاز استفاده می کنند.

وی افزود: 61 جایگاه سی ان جی نیز در استان بهره برداری شده و یک هزار و 180 واحد صنعتی در این استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

خدایی ، طول خط شبکه گاز اجرا شده برای گازرسانی به عنبران علیا را 15 هزار و 500 متر و اعتبار هزینه شده برای این پروژه را 9 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با گازرسانی به این روستا علاوه بر کارکنان برجک و پاسگاه مرزی 189 خانوار با 600 نفر جمعیت در این روستا از نعمت گاز بهره مند شدند.

حجت الاسلام سیدیاور مرادی امام جمعه عنبران هم به قدمت و اماکن تاریخی 9 گانه موجود در عنبران علیا و تقدیم چند شهید در جنگ تحمیلی و قبل از انقلاب اسلامی برای دفاع از کیان و خاک پاک کشور از سوی اهالی این منطقه اشاره کرد و خواستار توجه ویژه مسوولان استانی به توسعه این منطقه و کمک به رفع مشکلات اهالی شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار