کد خبر: ۴۶۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸ 30 July 2017
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان رشد 6 درصدی در ارائه اظهارنامه الکترونیکی مالیات اشخاص حقوقی نسبت به سال 1395و رشد 12درصدی اظهارنامه الکترونیکی مودیان مالیاتی در املاک اجاره ای را نشان دهنده توسعه و ترویج فرهنگ مالیاتی در خوزستان بیان کرد.

ناصر هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به ارتقای فرهنگ مالیاتی و توسعه، ترویج ، بالابردن سطح آگاهی و رشد روز افزون مودیان مالیاتی افزود : اگر نگرش مردم نسبت به مالیات عادلانه و منصفانه باشد در پرداخت مالیات احساس رضایت و خشنودی خواهند کرد و این خود در توسعه و گسترش فرهنگ پرداخت مالیات موثر خواهد بود.

31تیرماه 1396 آخرین فرصت ارائه اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی در استان خوزستان بود که با وجود تعطیلی روزهای آخر تیر ، با استقبال خوب مودیان مالیاتی رو به رو شد.

وی گفت : زمانی که مودیان به نقش و اهمیت مالیات و کارکردهای مهم آن پی برده و ارزش و منزلت خود را در پرداخت مالیات احساس کنند فرهنگ‌سازی مالیاتی به خوبی انجام شده ولی اگر مودیان هیچگونه آگاهی و اطلاعی از نحوه هزینه مالیات‌های پرداختی‌شان نداشته باشند اجتناب از مالیات مطرح می شود.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان افزود:با اجرای طرح جامع مالیاتی و سامانه یکپارچه مالیاتی جامع اطلاعات مودیان، از بروز هرگونه عامل تبعیض و بی‌عدالتی جلوگیری می شود و این مهم منجر به اعتمادسازی فی مابین خواهد شد 

هاشمی افزود:با استقبال مطلوب مودیان مالیاتی از ارائه اظهارنامه الکترونیکی مالیات ، شاهد اعتماد فی مابین مودیان و اداره کل امور مالیاتی بوده ایم و این امر مهم سرویس‌دهی بهتر از سوی این اداره کل به‌صورت یک ارزش اجتماعی و کاری بسیار مثبت و مهم تلقی می شود.

وی گفت: شهروندان استانی آثار پرداخت مالیات را در همه زمینه‌های زندگی اعم از آموزش، درمان و بهداشت، توسعه و عمران شهری،ایجاد پارک بانوان ، پارک مالیات و مبلمان شهری در اکثر شهرهای استان را مشاهده می‌کنند. 

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان همچنین گفت:امروزه مالیات نقش و جایگاه حساسی در نظام اقتصادی کشور دارد و فضای خود اظهاری را فضای عدالت محوری و فضای عمل به تکلیف شرعی است و این امر مهم به فرهنگ سازی نیاز دارد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار