مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:
واردات پیاز از سایر کشورها صرفه اقتصادی ندارد، چراکه در برخی کشورهای منطقه نیز آن گونه که شاهد هستیم قیمت این محصول بالا است.
کد خبر: ۴۶۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 30 July 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،احمد دهقان  گفت: واردات پیاز از سایر کشورها به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد، چراکه در برخی کشورهای منطقه نیز آن گونه که شاهد هستیم قیمت این محصول بالا است.

وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت پیاز در سطح کشور طی مدت اخیر، افزود: دلیل افزایش قیمت محصول پیاز که به تازگی در سطح کشورشاهد آن بوده‌ایم سرمازدگی و خسارت‌های وارده به محصول پیاز در استان‌های تولیدکننده این محصول از جمله در اصفهان، خوزستان و سایر استان‌های تولیدکننده بوده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان از کاهش کاشت پیاز توسط کشاورزان خبر داد و گفت : باتوجه به آب‌بر بودن کاشت این محصول کشاورزان تمایل کمتری برای کاشت این محصول از خود نشان داده و امسال شاهد کاهش کاشت پیاز توسط کشاورزان بوده‌ایم، که این امر به نوبه‌ خود نقش بسزایی در گران شدن قیمت این محصول داشته است.

دهقان به کاهش قیمت پیاز در روزهای آتی اشاره و تصریح کرد: در هفته جاری و روزهای آینده شاهد کاهش قیمت پیاز به مبلغ 500 تومان خواهیم بود که تلاش می‌کنیم در روزهای آینده شاهد کاهش بیشتری در قیمت پیاز باشیم. 

وی با تأکید بر اینکه واردات پیاز از سایر کشورهای منطقه صرفه اقتصادی ندارد، ادامه داد: واردات پیاز از سایر کشورها به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد، چراکه در برخی از کشورهای منطقه نیز آن گونه که شاهد هستیم قیمت این محصول بالا است پس هیچ گونه توجیه اقتصادی برای وارد کردن محصول از سایر کشورها وجود ندارد و این درحالی است که برای واردات  محصولات کشاورزی به کشور ممنوعیت وجود دارد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود امسال 54 هزار و 600 تن پیاز در استان تولید شود که این میزان محصول تولیدی از 1 هزار و 300 هکتار اراضی کشاورزی استان است که زیر کشت محصول پیاز بوده‌اند، حاصل می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: در مجموع  124 هزار تن پیاز در آذربایجان غربی برای مصرف خانوار استان نیاز است چرا که مصرف سرانه پیاز در استان 40کیلوگرم است.

وی به شهرستان‌هایی که بیشترین تولید پیاز را در استان دارند اشاره کرد و افزود: شهرستان‌هایی که بیشترین تولید پیاز را در سطح استان دارا هستند به ترتیب میاندوآب، شاهین‌دژ، نقده و بوکان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار