معاون امور عمرانی استاندار:
تقی کهوریان در سومین جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی آذربایجان غربی گفت:دستگاههای خدمات رسان در ارائه خدمات به ساکنان مناطق حاشیه چسبیده به محدوده شهربا مشکلات و محدودیت های قانونی مواجه هستند که در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری در ارائه خدمات به ساکنان این مناطق، محدوده طرح جامع شهر ارومیه اصلاح می شود.
کد خبر: ۴۶۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 30 July 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،در این ارزیابی محدوده شهر ارومیه شامل پیکره اصلی شهر و شهرک گلمان از مجموع 11172 هکتار به 10252 هکتار کاهش یافته است.
معاون امور عمرانی استاندار ادامه داد:براساس این طرح با الحاق 414 هکتار به پیکره اصلی شهر ارومیه درمقابل حدوده 221 هکتار از آن منتزع شده و در حدوده شهرک گلمان ارومیه نیز با الحاق در حدوده 72 هکتار از محدوده مصوب اولیه آن 1186 هکتار خارج می شود.بدین ترتیب محدوده شهر 295 هکتار کمتر از محدوده مصوب طرح جامع و 920 هکتار از محدوده مصوب فعلی خواهد بود.
تقی کهوریان در ادامه اظهارداشت : این طرح اصلاحی پس از تصویب شواری برنامه ریزی و توسعه استان برای اجرا به شورای عالی شهرسازی کشور پیشنهاد می شود و با تصویب در آن به عنوان محدوده مصوب شهر ارومیه اجرایی می شود.
وی همچنین در خصوص صدور مجوز استقرار صنایع تولیدی و خدماتی در خارج از حریم شهرهای استان نیز خاطرنشان کرد:در ارزیابی این طرح ها توجه به مباحث زیست محیطی و پیامدهای آن از اهمیت بسیاری برخوردار است و در برخی از موارد که امکان استقرار آن در محدوده شهرک های صنعتی است سرمایه گذاران را به این مناطق هدایت کنند.
در ادامه این جلسه 6 پرونده در خصوص احداث بنا و تاسیسات واحد های تولیدی و خدماتی در خارج از محدوده شهرهای استان بررسی و با استقرار 3 طرح احداث خانه سالمندان درشهرستان ارومیه ، طرح بسته نبدی میوه تازه در شهرستان اشنویه و طرح بازیافت محصولات پلاستیکی به روش حرارتی در شهرستان شاهین دژ موافقت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار