مشاور ایثارگران استاندار آذربایجان غربی:
مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان غربی گفت: با همکاری استانداری و نهادهای نظامی و انتظامی دوره‌های آموزشی توانمندسازی ایثارگران و خانواده‌های آنان در شهرستان‌های ۱۷ گانه آذربایجان غربی برگزار می‌شود
کد خبر: ۴۶۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 25 July 2017
به گزارش تابناك آإربايجان غربي،علی پیام صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و توانمندسازی اقتصادی ایثارگران استان آذربایجان غربی که در محل سالن شهید نیکخواه استانداری برگزار شد اظهار داشت: کارگروه فرعی اشتغال و تولید ایثارگران استان با هدف کمک به اشتغال و توانمندسازی اقتصادی ایثارگران تشکیل شده است تا بتواند به نحوی پاسخگوی رشادت‌ها و ایثارگری‌های این عزیزان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در ‌‌نهایت استقلال و امنیت را برای کشور به ارمغان آورد شود.

وی گفت: نرخ بیکاری استان پایین‌تر از متوسط کشوری و سایر استان‌های برخوردار است و به تبع آن این مشکل بین ایثارگران و خانواده‌های آنان نیز وجود دارد و همین امر نیز سبب شد تا استاندار محترم دستور لزوم توجه بیشتر به جامعه ایثارگری را در استان بدهد تا بسترهای لازم برای این عزیزان که قصد سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی دارند فراهم بشود.

پیام افزود: تشکیل این کارگره بدنبال توجه هرچه بیشتر دولت به جامعه ایثارگری در برنامه ششم توسعه است که خوشبختانه این عزیزان از امتیازات بهتری در این برنامه برخوردار شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: متولی اصلی فراهم نمودن این امتیازات ستاد کل نیروهای مسلح است اما بخاطر اینکه این ستاد در استان فاقد نمایندگی است این وظیفه بر عهده ارگان‌های نظامی و نهادهای حمایتی از ایثارگران است.

مشاور امور ایثارگران استاندار آذربایجان غربی با ارائه برنامه‌های و راهبردهای پیش روی این کارگروه عنوان کرد: بخشی از اولویت‌های موجود در بحث توجه هرچه بیشتر به ایثارگران استان تکمیل و بخشی دیگر در مرحله مطالعاتی است.

وی گفت: قرار بر این است که اعضای ستاد بطور مستمر به شهرستان‌های استان سفر و دوره‌های آموزشی به قصد توانمندسازی ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها برگزار کنند تا هرچه سریع‌تر این عزیزان وارد بازار کار شوند.

پیام با یادآوری مشکلات موجود در امر آموزش و تحصیلات تکمیلی کشور اذعان کرد: سعی ما بر این خواهد بود تا فاصله‌ای که بین دانشگاه و بازار کار وجود دارد با کمک نهاد متولی در این امر همچون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره صنعت، معدن و تجارت، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سازمان جهاد کشاورزی و بانک‌های متولی تولید و توسعه کم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار