در هفته جهانی صنایع دستی صورت گرفت؛
تابناک: با حضور مسئولان کشوری پارچه زربفت ضریح حضرت معصومه(ع) که آخرین سفارش ادیب معاون فقید صنایع دستی اصفهان و یادگار آخرین استاد گلابتون اصفهان استاد عباسعلی فولادگر بود، رونمایی شد.
کد خبر: ۴۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸ 11 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، در دومین روز از هفته جهانی صنایع دستی، پارچه زربافت ضریح حضرت معصومه (ع) که به سفارش مرحوم احمد ادیب معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان طراحی و بافته شده است، در مراسم تجلیل از فعالان هنر صنایع دستی رونمایی شد.

طراحی و نقشه این اثر نفیس صنایع دستی اصفهان، توسط خانم حدادگر انجام شده و بافت و تولید اثر را استاد مهدی شمسعلی با همراهی خانم ها داوری و عباسپور به سرانجام رسانده است.

همچنین این اثر، یادگاری از آخرین استاد نامی گلابتون دوزی اصفهان مرحوم عباسعلی فولادگر است و ۵۰۰ گرم گلابتون در بافت آن به کار رفته است.

آغاز تا انجام این اثر نفیس زری بافی که بافت آن در زمان حیات مرحوم ادیب انجام شد یک سال و نیم به طول انجامیده است.

مرحوم احمد ادیب معاون فقید صنایع دستی اصفهان که مدتها با بیماری سختی دست و پنجه نرم می کرد، در زمان حیات خود با پشتکار و فداکاری نقش عمده ای در احیای برخی از صنایع دستی اصفهان که رو به فراموشی می رفت، ایفا کرد.

گفتنی است بافت این صنعت دستی نفیس اصفهان بر اساس خوابی انجام شد که مرحوم ادیب در اواخر عمر خود در ارتباط با بافت این پارچه برای ضریح حضرت معصومه (س) دیده بود و بر این اساس کار طراحی و انتخاب اساتید برای بافت آن را انجام داد و تا زمان فوت وی ۱۰ سانتی متر از این پارچه زربافت بافته شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار