پمپئو مدعی شد رفتار حکومت ایران در پای بندی به برجام مثل رفتار یک مستاجر بد است که چک اجاره را به موقع نمی دهد/ رییس سیا مدعی است ایران و روسیه به دنبال دشوار کردن زندگی برای آمریکایی ها هستند.
کد خبر: ۴۶۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹ 22 July 2017
"مایک پمپئو" رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز پنج شنبه در نشست مجمع امنیتی موسسه "اسپن " در کلرادو آمریکا از سیاست روسیه و ایران در خاورمیانه به شدت انتقاد کرد و مدعی شد این دو کشور چشم دیدن آمریکا را ندارند و به هر وسیله می خواهند به واشنگتن ضربه بزنند.

به گزارش عصر ایران به نقل از بلومبرگ رییس سیا که از مخالفان پروپاقرص توافق هسته ای با ایران است، در سخنان خود با اشاره به اذعان وزارت امور خارجه آمریکا به پای بندی ایران به توافق هسته ای، گفت این پای بندی از سر انزجار و موقت است و رفتار ایران پردردسر و همانند رفتار یک مستاجر بد است.

او مدعی شد:" آنها مثل مستاجری هستند که اجاره نمی دهند و وقتی به آنها تلفن می کنی و درخواست اجاره می کنی یک چک می فرستند که مخدوش است و سپس چک دیگری می دهند. .. روز بعد میایی و می بینی یک مبل کهنه در حیاط جلویی خانه گذاشته اند وقتی به آنها می گویی مبل را از اینجا بردارید می دانی که دوباره آن را بازخواهند گرداند. این وضعیت پای بندی ایران به توافق هسته ای (برجام) است: از سر انزجار و اکراه، حداقلی و به صورت موقت.

رییس سیا همچنین ایران و روسیه را متهم کرد که در سوریه به دنبال ضربه زدن به منافع آمریکا هستند. او مدعی شد: "آنها (ایران و روسیه) دوست دارند به آمریکا ضربه بزنند. شاید کمی شوخی به نظر بیاید اما آنها به هر طریقی متوسل می شوند تا زندگی ما آمریکایی ها را دشوارتر کنند.

او مدعی شد هدف ایران و روسیه از حضور در سوریه یک هدف بلند مدت و برای حضور دایمی در این کشور است. او گفت اطلاعات آمریکا نشان دهنده این حقیقت است که روس ها با ایجاد پایگاه های نظامی در سوریه آمده اند که آنجا بمانند و ایران نیز می خواهد از طریق سوریه کریدوری مستقیم از تهران و بغداد و دمشق به سواحل بیروت در مدیترانه ایجاد کند تا بر منطقه خاورمیانه سلطه یابد.

اوافزود: ما سخت در تلاشیم تا دریابیم چگونه می توان ایران را نه تنها در مساله هسته ای بلکه در دیگر مسایل نیز متوقف کرد و به عقب راند.


رییس سیا: رفتار حکومت ایران مثل رفتار یک مستاجر بد است!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار