وزیر امور خارجه ایران احتمال گفت و گو با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، را رد نکرد.
کد خبر: ۴۶۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 21 July 2017
وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگویی با غیر ممکن دانستن از سر گیری مذاکرات هسته‌ای گفت: حتی فکر کردن درخصوص ازسرگیری این گفتگوها بسیار خطرناک است؛ زیرا، در آن صورت همه ما (همه طرف‌ها) حتی با انتظارات بالاتری نسبت به قبل وارد هرگونه مذاکره احتمالی خواهیم شد.

به گزارش عصر ایران، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در گفتگو با خبرنگار نیویورکر در محل اقامت نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، با غیرممکن خواندن از سرگیری مذاکرات هسته ای اظهار داشت: رسیدن به این توافق به اندازه کافی با پیچیدگی همراه بود و دست‌یابی به توافقی دیگر غیرممکن خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با این حال، احتمال گفت و گو با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، را رد نکرد.

ایسنا گزارش داد،وی افزود: ما با دیدار احتمالی با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، در صورتی که این دیدار برای اجرای توافق هسته ای ایران  (و گروه 1+5) ضروری باشد، مخالفتی نداریم.

ظریف: از سرگیری مذاکرات هسته‌ای غیر ممکن است/ مخالفتی با دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه آمریکا  ندارم


ظریف با این وجود، اظهار داشت تاکنون درخواست چنین دیداری را نداشته است و تصور نمی‌کند در آینده هم چنین درخواستی داشته باشد.

طبق گزارش خبرنگار نیویورکر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با گروهی از خبرنگاران در محل اقامت نماینده ایران در سازمان ملل متحد، اظهار داشت: در صورت مشاهده حسن نیت از سوی آمریکا درخصوص اجرای توافق ایران و شش قدرت جهانی، این توافق مبنای (همکاری‌های آتی) خواهد بود و نه تنها یک سقف.

وی افزود: در آن صورت، امکان همکاری در دیگر حوزه‌ها نیز فراهم خواهد شد؛ اما، تاکنون چنین حسن نیتی را مشاهده نکرده‌ایم.

در ادامه مطلب نیویورکر آمده است: راهبود ترامپ در قبال برجام، ایران را نیز همانند دیگر طرف های امضا کننده توافق هسته ای گیج کرده است. برای کسی مشخص نیست آیا ترامپ قصد دارد این توافق‌نامه را پاره کند؛ مذاکرات هسته‌ای را دوباره از سر بگیرد و یا با اقدامات گوناگون تنبیهی‌ خود چاره‌ای جز خروج از این توافق برای تهران باقی نگذارد. ظریف در این خصوص می‌گوید: مشخص نیست دولت (آمریکا) قصد دارد چه اقدامی در این زمینه انجام دهد. تصور می‌کنم آن‌ها (دولت آمریکا) به این واقعیت پی برده‌اند که جامعه بین‌الملل از فسخ این توافق استقبال نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین افزود: پیامی که آمریکا به دیگر کشورهای جهان می‌فرستد این است که شما نمی‌توانید بر روی‌ پایبندی آمریکا بر تعهدات بین المللی اش  حساب کنید. بنابراین، این نه تنها یک پیام بد برای ایران بلکه برای همه کسانی است که قصد دارند با آمریکا گفتگو و یا مذاکره کنند.

نیویورکر در ادامه نوشت: متخصصان ایرانی و آمریکایی قرار است اواخر هفته جاری در شهر وین اتریش با یکدیگر دیدار و درخصوص پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفتگو کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار