رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های بزرگداشت روز خبرنگار نیازمند مشارکت ادارات مختلف از جمله استانداری‌ها و دگردیسی ساختاری است.
کد خبر: ۴۶۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 19 July 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های بزرگداشت روز خبرنگار نیازمند مشارکت ادارات مختلف از جمله استانداری‌ها و دگردیسی ساختاری است.

بهره‌گیری از اهالی رسانه و حل مشکلات آن‌ها در زمینه‌های مختلف منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود..

به گزارش چیچست نیوز ، یوسف پیربوداقی ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی آذربایجان غربی که در محل سالن همکف استانداری برگزار شد اظهار کرد: خانه مطبوعات تنها تشکل رسمی پذیرفته شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عملکرد مستقل است که ماه پیش انتخابات آن با شرکت بالای 90 درصد اهالی رسانه برگزار و اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند.

پیربوداقی رئیس خانه مطبوعات  در رابطه با لزوم حمایت دولت و سازمان‌های زیر نظر آن از مطبوعات گفت: از منظر قانونی ادارات دولتی باید آگهی‌های مزایده و مناقصه خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کنند تا این اداره خود به توزیع آگهی‌ها بین رسانه‌های مختلف اقدام کند چراکه تنها منبع درآمد روزنامه‌ها از همین آگهی‌هاست که به دور از عدالت بین آن‌ها تقسیم می‌شود.


وی گفت: بهره‌گیری از اهالی رسانه و حل مشکلات آن‌ها در زمینه‌های مختلف منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود چراکه رسانه می‌تواند با بازنشر اثرات و پیامدهای منفی آسیب‌های موجود به عنوان عامل بازدارنده در تحقق آن‌ها شود.

پیربوداقی با اشاره به درپیش بودن روز خبرنگار عنوان کرد: چند روزی را در نیمه دوم مردادماه به عنوان ایام رسانه در نظر گرفته‌ایم که برنامه‌های در آن برای تجلیل از خبرنگاران اجرا می‌شود و امید است امسال با مشارکت استانداری و سازمان‌های متبوع یک دگردیسی ساختاری در نحوه بزرگداشت این زحمتکشان حوزه رسانه انجام شود.


رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم تغییر رفتار حرفه‌ای روابط عمومی‌های ادارات با رسانه‌ها خاطرنشان کرد: قرار است روابط عمومی مدعی العموم اهالی رسانه به عنوان نماینده اذهان عمومی و مدافع سازمان و نهاد متبوع خود در برابر رفتار ناشایست احتمالی از سوی رسانه‌ها باشد درحالی که می‌بینیم بعضا سیاسی کاری‌های موجود مانع از انجام این رسالت خطیر توسط آن‌ها می‌شود.

پیربوداقی درپایان  با ارائه آمارهایی از اقدامات خانه مطبوعات در سال 95  گفت : برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و تکمیلی در زمینه‌های مختلف خبرنویسی، گزارش نویسی و مقاله نویسی برای بالا بردن سواد رسانه‌ای خبرنگاران فعال در استان، برگزاری سمینار اقوام و ادیان، برگزاری مراسم روز خبرنگار، شرکت در نمایشگاه مطبوعاتی غرب کشور و برگزاری ده‌ها تور زیارتی و سیاحتی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از جمله اهم فعالیت‌های خانه مطبوعات در سال گذشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار