در کنفرانس خبری روسای جمهور فرانسه و آمریکا عنوان شد؛
امانوئل مکرون و دونالد ترامپ روسای جمهور فرانسه و آمریکا در کنفرانس خبری مشترک خود در مورد موضوعات مختلف بین المللی از جمله معضل تغییرات اقلیمی و به ویژه معاهده پاریس، مبارزه با تررویسم و بحران سوریه سخن گفتند.
کد خبر: ۴۵۹۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۲ 14 July 2017
امانوئل مکرون و دونالد ترامپ روسای جمهور فرانسه و آمریکا در کنفرانس خبری مشترک خود در مورد موضوعات مختلف بین المللی از جمله معضل تغییرات اقلیمی و به ویژه معاهده پاریس، مبارزه با تررویسم و بحران سوریه سخن گفتند.
 
به گزارش تابناک،امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در مراسم روز ملی فرانسه به پاریس رفته است، پس از گفت و گو در کاخ الیزه، در یک نشست خبری شرکت کردند. مکرون در ابتدا ضمن قدرداری از ترامپ برای حضور در فرانسه، حضور رئیس جمهوری آمریکا در روز ملی چهاردهم ژوئیه را اقدامی نمادین خواند.
 
در این دیدار دو طرف نقطه نظرات خود در مورد موضوعات مختلف بین المللی مطرح کردند که به نظر می رسد اختلافاتی میان آن ها به ویژه در موضوع مقابله با تغییرات آب و هوایی و بحران سوریه قابل مشاهده باشد.

در ابتدای کنفرانس خبری، مکرون گفت: ما در گفت و گوها در خصوص مسایل مشترک و برنامه ریزی برای ماه های آینده صحبت کردیم. ما در خصوص مسایل تجاری با هدف بازرگانی آزاد و متوازن گفت و گو کردیم. مکرون مبارزه با دامپینگ را یکی دیگر از مسایل مورد بحث عنوان کرد و از اتفاق نظر بین فرانسه و آمریکا در خصوص مسئله مبارزه و ریشه کن کردن تروریسم سخن به میان آورد.

رئیس جمهور فرانسه گفت: با وجود اختلاف ها با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برسر موافقتنامه آب و هوایی پاریس به گفتگو با وی در این خصوص ادامه خواهد داد.

ماکرون گفت: با رئیس جمهور آمریکا در مورد مبارزه با تروریسم توافق کردیم، در این دیدار در مورد مسائل مختلف به ویژه تروریسم گفتگو کردیم. 

 ماکرون با موضوع روسیه و اختلافات و روابط با این کشور نیز اشاره کرد و گفت؛  ما اختلاف‌نظرهای بسیاری با روسیه داریم ولی در شرایط فعلی و بخصوص با درنظر گرفتن شرایط خاورمیانه، مهم است که با یکدیکر همکاری کنیم، با هم تبادل اطلاعات داشته باشیم و حتی اختلافاتمان با با هم به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم آنها را حل کنیم.

رئیس جمهور فرانسه همچنین عنوان کرد: در مورد پیمان آب و هوایی پاریس اختلاف نظر داریم. ما به این پیمان پایبند هستیم و به نظر ترامپ هم احترام می‌گذاریم.

 ماکرون: سیاست فرانسه در بحران سوریه تغییر یافته و پیش شرط فرانسه کنار رفتن بشار اسد نیست/ ترامپ؛ در حال تلاش برای برقراری آتش بس در دیگران مناطق سوریه هستیم/ ایران، سوریه و کره شمالی دشمنان بشریت هستند
 
 ماکرون به توافق آمریکا و فراسه بر سر آینده سوریه نیز اشاره کرد و گفت؛ من و ترامپ توافق کردیم که با همکاری با یکدیگر نقشه راهی برای اوضاع سوریه پس از جنگ طراحی کنیم.  

ماکرون با تکرار مواضع اخیر خود در قبال سوریه و بشار اسد گفت که رویکرد فرانسه در برخورد با بحران سوریه تغییر یافته و دیگر کنار رفتن بشار اسد پیش شرط این کشور نیست.

 ماکرون در همین زمینه ادامه داد؛ «در سیاست تازه ما در قبال سوریه، یک هدف اصلی وجود دارد و آن هم از بین بردن تروریست‌ها است. هفت سال است که سفارت ما در دمشق تعطیل است و هنوز به هیچ راه‌حلی نرسیده‌ایم. ما و ایالات متحده یک خط قرمز مشترک داریم و آن هم استفاده سوریه از تسلیحات شیمیایی است.»

 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز در این نشست گفت: با توافق آب و هوایی پاریس ممکن است اتفاقاتی رخ دهد و ما منتظر هستیم.

وی ادامه داد: امروز از سوی رژیم‌هایی سرکش مانند کره شمالی، سوریه و ایران تهدید می‌شویم. ما تمایلی به ایستادن در برابر این دشمنان بشریت نداریم.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: در مورد ضرورت ریشه کن کردن تروریسم توافق داریم، با تهدیدهایی از جانب سازمان های تروریستی که بی گناهان را می کشند، مواجه هستیم. من با ماکرون در مورد تقویت همکاری های امنیتی صحبت کردیم.

وی در مورد دیدار پسرش با وکیل روسی گفت: پسرم آدم فوق‌العاده‌ای است. او با یک وکیل روس دیدار کرده است و نه با وکیل یک دولت. و او دیدار کوتاهی داشته است.

ترامپ افزود که نتیجه مهم دیدارم با پوتین، آتش‌بسی بود که در سوریه به دست آمد. پنج روز است که آتش بس در سوریه برقرار شده است و به این خاطر افراد زیادی حفظ شده اند.
 
ترامپ در ادامه گفت که در در حال تلاش برای برقراری آتش بس در نقاط دیگر سوریه هستند.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که اگر همین مسیر و رویکرد کنونی ادامه پیدا کند؛ بحران سوریه به نقطه ای می رسد که هیچ گلوله ای در آنجا شلیک نشود و آرامش در این کشور برقرار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار