مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه گفت: 80 درصد از واحدهای صنعتی استان کرمانشاه از معافیت های مالیاتی 13 ساله برخوردارند.
کد خبر: ۴۵۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴ 13 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کردپرس، بیژن کردستانی در کارگروه اقتصادی استانداری کرمانشاه که در سالن جلسات تدبیر برگزارشد، با بیان اینکه طی سال گذشته 17 میلیارد تومان صرف زیرساخت های شهرک های صنعتی استان شد، اظهار داشت: در حال حاضر در تمام شهرک های صنعتی استان حداقل امکانات برای واگذاری به سرمایه گذاران موجود است.

وی با اشاره به انعقاد 870 قرارداد در شهرک های صنعتی استان، ادامه داد: این تعداد قرارداد در قالب 800 طرح و واحد صنعتی است. 377 واحد دارای پروانه در شهرک های صنعتی استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه افزود: در شهرستان کرمانشاه، سه شهرک صنعتی؛ فرامان، بیستون و زاگرس تحت پوشش شرکت شهرک های صنعتی قرار دارند. 

شهرک فرامان 220 هکتار دارد و زمین های آن واگذار شده است، 158 پروانه بهره برداری در این شهرک صادر شده است که 98 واحد آن فعال هستند. شهرک بیستون 170 هکتار است که در مجاورت شهرک مرکز فناوری کرمانشاه واقع شده، در این مرکز 5 میلیارد تومان از اعتبارات ملی سرمایه گذاری شده و 16 نفر از مشاورین استان در آنجا مستقرشده اند تا به سرمایه گذاران مشاوره دهند. شهرک زاگرس 1004 هکتار است، در سال 95 حدود 11 میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری و منابع داخلی شرکت آنجا سرمایه گذاری صورت گرفت.

وی قرار گرفتن شهرک زاگرس در منطقه محروم درود فرامان را عاملی برای معافیت مالیاتی 13 ساله آن دانست و تاکیدکرد: 80 درصد از واحدهای صنعتی استان کرمانشاه از معافیت های مالیاتی 13 ساله برخوردارند. شهرک های صنعتی فرامان، بیستون و کنگاور فاقد این معافیت هستند.

کردستانی با بیان اینکه امسال در هیچکدام از شهرک های صنعتی استان افزایش قیمت زمین ها نداریم، گفت: طی سال 95، در شهرک های صنعتی استان 50 درصد تشویق گذاشتیم. این مشوق ها در شهرک های صنعتی منطقه اورامانات 70 درصد است.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر در شهرک صنعتی زاگرس تا 15 مگاوات به صورت مستقیم به واحدهای صنعتی ارائه خدمت می دهیم.گاز شهرک هم طی هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه متذکرشد: در شهرک صنعتی روانسر 31 واحد دارای پروانه معتبر بهره برداری داریم که 16 واحد آن فعال و 15 واحد تعطیل هستند. 

وی در پایان یادآورشد: در شهرستان جوانرود به دلیل عدم تامین آب شهرک در سنوات گذشته امکان اجرای عملیات و بهره برداری از شهرک میسر نشده است. همچنین فاصله این شهرک تا خط 20 مگاوات جوانرود یک کیلومتر است که اگر این یک کیلومتر اجرایی شود مشکل برق این شهرک مرتفع می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار