رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر شیراز گفت: فقط خودروهایی که به‌عنوان تاکسی با پلاک و رنگ مشخص فعالیت می‌کنند مجاز به جابه‌جایی مسافر با عنوان تاکسی اینترنتی هستند.
کد خبر: ۴۵۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ 11 July 2017
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری فارس :احمدرضا نقیب‌زاده در توضیح مصوبه شورای شهر برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی اظهار داشت: 12 هزار و 500 خودرو در شیراز داریم که به‌عنوان تاکسی با پلاک و رنگ مشخص و کد شناسه فعالیت می‌کنند که تنها این تاکسی‌ها مجاز به جابه‌جایی مسافر با عنوان تاکسی اینترنتی هستند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورا ادامه داد: مدیریت حمل مسافر درون‌شهری بر عهده شهرداری شیراز است که در بحث تاکسی اینترنتی با صدور مجوز برای برخی شرکت‌ها توسط سازمان‌هایی غیر از شهرداری مواجه بودیم که آن را مغایر با قانون می‌دانیم.

وی با تأکید بر لزوم تأمین امنیت مسافران درون‌شهری افزود: پیش‌ازاین نحوه نظارت و تائید صلاحیت رانندگان و شرایط خودرو برای فعالیت تاکسی اینترنتی با ابهام همراه بود و آنچه تا به امروز به‌عنوان فعالیت شرکت‌های تاکسی اینترنتی صورت گرفته ازنظر ما باید متوقف شود و در چهارچوب دستورالعملی که دیروز به تصویب شورای شهر رسید، اجرایی شود.

نقیب‌زاده متذکر شد: مطابق مصوبه شورا شرکت‌هایی که مشمول ضوابط و مقررات راه‌اندازی تاکسی اینترنتی هستند، اجازه فعالیت دارند که با این شرایط علاوه بر حفظ امنیت مسافر، منافع تاکسی‌ها و آژانس‌هایی که سال‌ها مشغول فعالیت هستند نیز تأمین می‌شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورا با اشاره به اینکه تاکسی اینترنتی در تهران و اصفهان نیز اجرایی شده که مسئله حفظ امنیت مسافر همچنان مورد بحث است، از ثبت‌نام متقاضیان با طی مراحل قانون و اجرایی شدن طرح تاکسی‌های اینترنتی تا یک ماه آینده در شیراز خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار