مقامات انگلیسی اعلام کردند تاریخ سفر احتمالی «دونالد ترامپ» به این کشور مخفیانه باقی می‌ماند.
کد خبر: ۴۵۲۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 03 July 2017
به گزارش تابناک : «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، به مراسم روز ملی فرانسه در تاریخ 14 ژوئیه دعوت شده است و احتمالا وی در این سفر اروپایی توقفی نیز در انگلیس خواهد داشت.

مقامات انگلیسی اعلام کردند تاریخ دقیق و نهایی شدن سفر ترامپ به لندن را فقط 24 ساعت پیش از ورود او به کشور اعلام خواهند کرد. این اقدام با هدف جلوگیری از برپایی تظاهرات علیه رئیس جمهور آمریکا انجام می‌شود.

درحالیکه فقط اخباری درمورد احتمال سفر ترامپ به لندن منتشر شده، مخالفان وی از هم‌اکنون خود را برای برگزاری تظاهرات گسترده علیه وی آماده می‌کنند.

قرار بود سفر رسمی ترامپ به انگلیس ماه گذشته انجام شود؛ اما نگرانی از برپایی تظاهرات گسترده، این سفر را به تعویق انداخت. ماه گذشته اعتراضات گسترده‌ای در فضای مجازی به راه افتاد و سرانجام موفق به لغو کردن سفر ترامپ شد.

برخی منابع آگاه مدعی شدند احتمال بازدید دونالد ترامپ از «ترن‌بری»، زمین بازی گلف وی در اسکاتلند، هنگام سفر به انگلیس وجود دارد. این موضوع نیز بر نگرانی مقامات امنیتی انگلیس افزوده است.

احتمالا ترامپ در این سفر با «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس، دیدار و گفتگو کند.

مدیر کمپین «ترامپ را متوقف کنید» به سفر مخفیانه او واکنش نشان داده و با انتشار توییتی از مردم خواست در برابر اطلاعیه‌های فوری برای برگزاری تظاهرات آماده باشند.

ترامپ قصد دارد در سفر به اروپا سنت شکنی کرده و پیش از نشست سران کشورهای گروه بیست ابتدا با همتای لهستانی خود و سپس با مقامات انگلیس، فرانسه و آلمان دیدار کند.





منبع : روزنامه گاردین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار