مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: توسعه آبزی پروری در استان هرمزگان به سرعت رو به رشد است.
کد خبر: ۴۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 08 June 2015
به گزارش تابناک - جزیره به نقل از شیلات هرمزگان،  سید پرویز محبی به اشاره به رشد وتوسعه در صنعت تکثیر و پرورش میگو و ماهی در هرمزگان گفت: تکثیر و پرورش سایر آبزیان از قبیل گیاهان دریایی، آرتمیا، ماهیان زینتی و ماهیان آب شیرین خوراکی نیز در استان هرمزگان به سرعت در حال توسعه و رشد است.
 
محبی با بیان اینکه شیلات در حوزه آبزی از پتانسیل خوبی برخوردار بوده گفت:  اخیرا گامهای خوبی در این راستا برداشته شده است.
 
وی صدور چهار فقره مجوز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شور و شیرین به ظرفیت  ۷۰۰هزار قطعه در سال ،صدور مجوز پرورش گیاهان دریایی به ظرفیت ۲۵۰تن در سال در منطقه نقاشه قشم ، پیشرفت ۳۰درصدی مرکز در حال ساخت سینا ریز جلبک قشم، صدور مجوز پرورش آرتمیا به مساحت ۲۰۰هکتار سایه خوش بندر لنگه و... تنها بخشی از اقدامات شیلات هرمزگان در سال ۹۳ و در راستای توسعه سایر آبزیان است.
 
مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ذخیره سازی ۱۲۵ استخر ۵۰۰ متر مربع تا دو هکتار مجاورت مزارع کشاورزی دشت مسافر آباد و پیش بینی ۴۵ تن تولید، رها سازی ۴۵۰ هزار قطعه بچه ماهی و پیش بینی ۳۵۰ تن ماهی کپور تنها بخش کوچکی از ظرفیت تولید ماهی در منابع آب شیرین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار