رئیس حزب چپ آلمان انتقاد شدیدی به معامله تسلیحاتی بزرگ ترامپ با عربستان سعودی در سفر به منطقه وارد کرده و آن را دیوانگی محض نامید.
کد خبر: ۴۴۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۴ 12 June 2017
به گزارش تابناک : "برند ریکسینگر"، رئیس چپ های آلمان در کنگره این حزب در هانوفر سیاست صادرت دولت را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و به عنوان نمونه به صادرات تانک های آلمان به عربستان اشاره کرد.

وی همچنین انتقاد شدیدی به معامله تسلیحاتی بزرگ آمریکا با عربستان وارد کرده و گفت: این دیوانگی محض است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با عربستان سعودی یک معامله تسلیحاتی بالغ بر 110 میلیارد دلار آمریکا را انجام داده است. اما همچنین این دیوانگی است اگر ما همچنان تانک هایی را به عربستان سعودی تحویل دهیم.

عربستان سعودی یکی از مهم ترین کشورهای وارد کننده صنایع تسلیحات آلمان است و سال گذشته بر اساس آمارهای اولیه کالاهای تسلیحاتی به ارزش حدود 529 میلیون یورو به این کشور تحویل داده شده است.

"زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان نیز اخیرا خواستار قائل شدن حق اظهار نظر در زمینه صادرات تسلیحات برای نمایندگان پارلمان آلمان شده و تاکید کرد که هیچ گونه پنهان کاری در این راستا لازم نیست.

وی همچنین  تصریح کرد که قواعد امروز در این راستا همه از دوان جنگ سرد می آید.

تا به حال تنها شورای امنیت فدرال آلمان متشکل از صدر اعظم و معاون وی و هفت نفر دیگر از اعضای کابینه درباره صادرات تسلیحات تصمیم گیری می کردند و جلسات این کمیته تصمیم گیری معمولا محرمانه بود. مصوبت این کمیته معمولا منتشر شده اما توجیهی برای آن ارئه نمی شود.

گابریل خواستار اصلاح سیاست صادرات تسلیحات به منظور ایجاد شفافیت بیشتر شده و گفت: من بر این باورم که ما یک دموکراسی بالغ هستیم و نباید از بحث های عمومی خجالت بکشیم.

وی افزود: سیاست های محدود فعلی برای صادرات تسلیحات باید در یک قانون گنجانده شود که در آن صادرات برخی سلاح ها به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا و ناتو کاملا ممنوع شود. در صورتی که قرار باشد استثنائاتی در این راستا در نظر گرفته شود باید حتما با مشورت پارلمان آلمان باشد.





منبع : تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار