مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سطح زیر کشت باغات میوه استان در سال گذشته 111 هزار و 985 هکتار بوده که در حدود 53 درصد آن را باغات سیب تشکیل می‌دهد.
کد خبر: ۴۳۷۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ 08 June 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

عزیز امانی  با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های تولید میوه در سطح کشور است اظهار داشت: به طوری که در تولید و سطح زیر کشت سیب مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده و یک سوم کل سیب کشور در این استان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: سطح زیر کشت باغات میوه استان در سال گذشته 111 هزار و 985 هکتار بوده که در حدود 53 درصد آن را باغات سیب تشکیل می‌دهد.

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، بیشترین سطح زیر کشت و تولید محصولات باغی استان به ترتیب الویت در شهرستان‌های ارومیه، سلماس، مهاباد، میاندوآب، نقده و اشنویه است.

 وی بیان کرد: از مجموع باغات میوه استان 60 هزار و 707 هکتار دانه‌دار، 20 هزار و 872 هکتار دانه‌ریز و 21 هزار و 444 هکتار هسته‌دار است.

 امانی با اشاره به اینکه هم اینک ظرفیت صنایع تبدیلی آذربایجان‌غربی در حدود 450 هزار تن انواع محصولات باغی بوده است افزود: در این رابطه انواع محصولات باغی استان به کنستانتره و آب میوه و سایر محصولات فرآوری شده تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت سردخانه‌های استان بالای 750 هزار تن بوده و اشتغال‌زایی باغات میوه آن بیش از 120 هزار نفر به صورت دائم و در حدود 400 هزار نفر به صورت غیر مستقیم است.

منبع/فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار