شکاف وفروپاشی ائتلاف نخستین نتیجه رقص شمشیر درریاض است؛ نمی توان یک جا با شمشیر رقصید وجای دیگربه معاشقه پرداخت! جای برادربزرگترعوض شده است!؟
کد خبر: ۴۳۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 05 June 2017
وزارت خارجه قطر اعلام کرد که اقدامات چند کشور عربی برای قطع روابط با این کشور توجیهی ندارد و بر اساس ادعاهای بی‌اساس و نادرست صورت گرفته است.

وزارت خارجه قطر افزود: این اقدامات بر روند زندگی طبیعی شهروندان و اشخاص مقیم تاثیری نخواهد گذاشت.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد: ما برای به شکست کشاندن تلاش‌ها برای تاثیر منفی بر جامعه و اقتصاد قطر تلاش خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از الجزیره، در پی تنش‌های به وجود آمده بین قطر و چهار کشور امارات، بحرین، عربستان و مصر، این چهار کشور از قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر خبر دادند.
پس از حادتر شدن روابط کشورهای عربی و اقدامات بر علیه قطر ،معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور به تحولات خاورمیانه واکنش نشان داد.

حمید ابوطالبی در واکنش به تحولات اخیر پیرامون قطر و تحرکات تازه عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر علیه این کشور در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

نوشته بودم دوران ائتلاف سازی وبرادر بزرگتری به پایان رسیده وسلطه گری سیاسی،قبیله بازی امنیتی، اشغال وتجاوز نتیجه ای جز بی ثباتی دربرندارد؛ امروز می نویسم زمان تحریم نیزبه پایان رسیده و قطع رابطه دیپلماتیک،بستن مرزها،محاصره کشورها،اخراج ازهمان ائتلاف و... راه خروج ازبحران نیست؛ سوال این است چگونه کشورکوچک توانسته سرنگونی حکومت قانونی بحرین!،حمایت ازداعش والقاعده وافراط گری درصحرای سینا!،وشکاف درائتلاف! رارقم بزند؟

شکاف وفروپاشی ائتلاف نخستین نتیجه رقص شمشیر درریاض است؛ نمی توان یک جا با شمشیر رقصید وجای دیگربه معاشقه پرداخت! جای برادربزرگترعوض شده است!؟

عربستان، مصر ، امارات ، بحرین که در برابر کشوری کوچک به این میزان شکننده‌اند ! راهی جز دموکراسی در داخل، و گفتگو در منطقه ندارند ؛ عصر قبیله پایان یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار