رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در سال 96 به غیر از پیگیری ایجاد تشکل‌های صادراتی یعنی صنایع تبدیلی، خشکبار و کنستانتره در استان، افزایش صادرات غیرنفتی و نیز اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۴۳۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 04 June 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

جعفرصادق اسکندری ا با اشاره به برنامه‌های بازرگانی خارجی در سال 96 در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: امسال تشکیل شرکت خدمات صادراتی در آذربایجان‌غربی پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر امسال ضمن برگزاری جلسات کمیته پایش تجارت خارجی، صادرکنندگان برتر و کالاهای مزیت‌دار صادراتی شناسایی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: در سال 96 الحاق کالاهای مزیت‌دار صادراتی در لیست تعرفه‌های ترجیحی با کشورهای هدف یعنی ترکیه نیز پیگیری می‌شود.

وی از شرکت در پاویون‌های نمایشگاه‌های بین‌المللی بازارهای هدف صادراتی خبر داد و بیان کرد:علاوه بر آن، شناسایی بازارهای هدف صادراتی و ارائه آموزش‌های تخصصی به تجار و بازرگانان نیز برای امسال در دستور کار قرار دارد.

اسکندری با تاکید بر الگوبرداری از کشورهای موفق تجاری در سال 96 اظهار داشت: رصد قیمت‌های جهانی، ارتباط خدمات بازرگانی با دانشگاه، ارائه تحلیل آماری کالایی و پایش گمرکات و بازارچه‌ها نیز مدنظر این سازمان قرار دارد.

وی از برگزاری جلسات کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی خبر داد و تصریح کرد: امسال جلسات شورای ساماندهی مبادلات مرزی نیز انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در سال 96 به غیر از پیگیری ایجاد تشکل‌های صادراتی یعنی صنایع تبدیلی، خشکبار و کنستانتره، افزایش صادرات غیرنفتی و نیز اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به بررسی، شناسایی و اعلام شرکت‌های تولیدکننده محصولات مشابه وارداتی در استان تصریح کرد: در سال 96، عملکرد توسعه صادرات صنعتی و معدنی آذربایجان‌غربی به ویژه در صنایع نوین بررسی می‌شود.

اسکندری با اشاره به برنامه‌های امسال معاونت نظارت و بازرسی اظهار داشت: در این رابطه نیز ضمن ساماندهی واحدهای خدماتی سیار، قوانین و مقررات نرخ انواع شرکت‌های خدماتی اعم از آب، برق، گاز و تلفن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی از احصاء کالاهایی که شامل یارانه دولتی و سهمیه هستند خبر داد و خبر داد: در این رابطه موضوعاتی همچون بررسی و پایش و گزارشات و شکایات مردمی استان، انجام طرح‌های ویژه شامل روغن موتور، پمپ بنزین و باسکول‌ها، انجام طرح‌های ویژه نظارتی در استان و بازرسی‌های هدفمند از بنگاه‌های اقتصادی شامل واحدهای تولیدی-صنفی و خدماتی در معاونت نظارت و بازرسی سازمان در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار