معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی :
توسعه و جمعیت ارتباطی تنگاتنگ با هم دارند بطوریکه رصد تحولات جمعیتی می تواند برنامه های توسعه ای را تحت تاثیر قرار دهد.
کد خبر: ۴۳۳۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 01 June 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:علیرضا رادفر در جلسه همایش روز ملی جمعیت که امروز در استانداری برگزار شد ، با بیان اینکه توسعه و جمعیت ارتباطی تنگاتنگ با هم دارند بطوریکه رصد تحولات جمعیتی می تواند برنامه های توسعه ای را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود : برای داشتن توسعه و پیشرفت و برنامه ریزی های درست در این خصوص و تصمیم گیری های درست در خصوص برنامه های اشتغال و ازدواج باید تعادل و یا عدم تعادل جمعیت به درستی مدیریت شود و لازمه  آن داشتن آمارهای درست است .

رادفر با بیان اینکه ۲۶ درصد جمعیت استان را جوانان تشکیل می دهند و باید توازن رشد را نیز حتما مد نظر قرار بدهیم ، اظهار داشت : در دهه ۶۰ با عدم رصد درست رشد جمعیت رو به رو شدیم و نتوانستیم به تقاضاها و نیازهای متولدین این دهه پاسخ بدهیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی به مقایسه رشد جمعیت نسبت به جمعیت کشور پرداخت و گفت : رشد جمعیت در استان نسبت به کشور از رشد پایینی برخوردار است همچنین بر اساس این آمار ، جمعیت شهری در حال افزایش و روستاها به دلیل کمبود و یا نبود امکانات در حال تخلیه هستند و این امر باید در برنامه ریزی ها مد توجه قرار گیرد .

رادفر همچنین به آمار جمعیت در بعد خانوارها اشاره نمود و ادامه داد : در بعد خانوارها شاهد کاهش جمعیت هستیم ولی آمار جمعیت تغییر چندانی نشان نمی دهد و این خود نشانگر بحث مهاجرت است در واقع نیمی از روستاها کاهش و به جمعیت شهرها اضافه شده است و نیاز به توجه برنامه ریزان در سطح استانی و ملی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار