مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی:
مدیر کل استاندارد آدربایجان غربی از اجرای طرح ضربتی نظارت بر بازار عرضه توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان خبر داد.
کد خبر: ۴۳۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲ 31 May 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:منصور جلایر مدیر کل استاندارد استان بر ضرورت اجرای مستمر این طرح تا پایان ماه رمضان تاکید نمود و گفت: با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضای برخی کالاهای اساسی و پرمصرف در حوزه صنایع غذایی نظیر؛ زعفران، خرما، برنج، شکر، نمک، پنیر، لبنیات، روغن های خوراکی، فرآورده های گوشتی و مرغی (سوسیس و کالباس) کارشناسان این اداره کل با جدیت بیشتری نسبت به بازرسی این محصولات اقدام می نمایند و تمام توان خود را در جهت سالم سازی این مراکز بکار می گیرند.
وی ادامه داد: اقلام پرمصرف به لحاظ داشتن علامت استاندارد و همچنین کد ۱۰ رقمی درج شده زیر علامت ملزم به کنترل می باشند و در صورت عدم وجود کد ۱۰ رقمی، علامت استاندارد جعلی تلقی می گردد.
این مسئول از عرضه محصولات غیراستاندارد زولبیا و بامیه در برخی مراکز هشدار داد و خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان محصولات زولبیا و بامیه، الزاما از روغن های خوراکی مخصوص سرخ کردن با مقاومت حرارتی بالا و دارای نشان استاندارد جهت تولید این قبیل محصولات استفاده نمایند.
وی افزود: جعبه های شیرینی مشمول استاندارد اجباری بوده و مصرف کنندگان برای اطمینان از سلامت جعبه ها و جلوگیری از کم فروشی به وجود علامت استاندارد بر روی جعبه ها توجه نمایند چرا که عدم وجود این علامت بر روی جعبه های شیرینی حاکی از غیر استاندارد بودن آن و وجود بار میکروبی و شیمیایی است که می تواند سلامت عموم مردم را به خطر اندازد
جلایر اذعان کرد: در حین بازرسی، فهرست کالاهای مشمول استاندارد اجباری به مراکز فروش و عرضه جهت آشنایی هرچه بهتر و بیشتر آنان با کالاهای مشمول استاندارد اجباری و قوانین صنفی تحویل گردید.
جلایر در پایان خاطر نشان کرد: شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر علامت استاندارد، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، تاریخ اعتبار، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد از طریق این سامانه استخراج و از صحت و سلامت محصول آگاهی یابند همچنین شهروندان می توانند مراتب را از طریق شماره گویای ۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع دهند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار