نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از درست نبودن ادعای دولت در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه احیای دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: در زمینه صیانت از دانشمندان هم اقدامی نشد به طوری که دانشمندان ما اکنون در کارخانه‌‌ها کار می‌کنند.
کد خبر: ۴۳۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 29 May 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی: هرچند که رئیس دولت یازدهم توانست برای بار دیگر اعتماد ملت بزرگ ایران اسلامی را برای تشکیل کابینه دولت دوازدهم جلب کند ولی این موضوع به معنای نبود مشکل، معضل و وجود نداشتن انتقاد به عملکرد دولتمردان نیست.

بنابراین خبرنگار ما در خبرگزاری فارس آذربایجان غربی با محور قرار دادن عملکرد دولت پای صحبت‌های نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نادر قاضی‌پور نشسته است که چکیده این مصاحبه را می‌خوانید:

* ادعاهای دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه تا چه حد صحت دارد؟

بر اساس مستنداتی که از اداره آب منطقه‌ای به دست آمده آب دریاچه ارومیه کاهش پیدا کرده است، دولت مستندات اساسی را رو نمی‌کند، آماری که ارائه می‌دهند دروغی بیش نیست و این مساله در حقیقت توهین به شعور مردم است، آمار مستند کاهش آب دریاچه ارومیه را در دست داریم و این ارقام را خود دولت دارد اما تاکنون پنهان کرده است.

* آیا اقدامات دولت در راستای حفظ انرژی هسته‌ای شایسته جوانان و شرایط علمی کشور بود؟

 

بزرگ‌ترین آسیبی که دولت در این زمینه به کشور وارد کرد، عدم صیانت از دانشمندانی بود که تجمیع آن‌ها زمان، انرژی و هزینه‌بر بود که می‌توانم بگویم دولت متفکران هسته‌ای ایران را متلاشی کرد، سهل‌انگاری‌ وزارت اطلاعات در حفظ جان این دانشمندان باور نکردنی است.

 

باعث تاسف است که دانشمندان ما اکنون در سوپرمارکت‌ها و کارخانه‌ها مشغول به کار هستند.

فرهنگ و هنر در دولت آقای روحانی در چه وضعیت بوده است؟

با تاسف می‌توانم بگویم وقتی با وجود هنرمندان سرشناس و بانیان فرهنگی، شخصی امنیتی در راس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و از اصل اسلامی بودن خود دور شده است، اساتید دانشگاهی و علمی و هنری به اجبار از کارهای فرهنگی فاصله گرفته و دور از تعجب نیست که در این شرایط سندی توسط دولت امضا شود که محتوای آن آموزش صریح «فرهنگ برهنگی غرب در مدارس» باشد.

به نظر شما که نماینده مردم هستید آیا برجام در معیشت مردم کارساز بوده است؟

 

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت این کشور ابایی از مذاکره ندارند اما مذاکره‌ای که عزت گذرنامه ایرانی را حفظ کند، اضافه شدن تحریم‌ها از جانب اشخاص حقوقی و حقیقی بعد از مذاکرات و برجام جای سوال از دولتی دارد که ادعا می‌کرد با مذاکرات تحریم‌ها شکسته خواهد شد.

 

اما متاسفانه برجام یک‌طرفه شده و معیشت مردم روز به روز با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شود.

* عملکرد دولت در سال‌های اخیر در حوزه توسعه آفرینی چگونه بوده است؟

برای مثال اگر دولت تمام توان خود را برای تقویت بحث راه آهن می‌گذاشت تعداد کشته‌ها، معلولان و کودکان بی‌سرپرست که هر ساله در حوادث جاده‌ای افزون‌تر می‌‌شود به حداقل می‌رسید، اما دولت نه تنها به وضعیت توسعه توجه نداشته بلکه معیشت آنان را هم از یاد برده است.

مردم وقتی توان مالی نداشته باشند از بهداشت، خوراک و تفریح کم می‌کند پس وجود جامعه افسرده کنونی جای تعجب ندارد.

کلام آخر ...

شنیدن این پاسخ‌ها از نماینده مردم در مجلس شاید باعث سرافکندگی در بسیاری از موارد است چرا که معیشت مردم در بدترین وضعیت قرار داشته و اکنون جامعه‌ای به دور از آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا ساخته شده است که سازندگان آن روحیه پذیرفتن این واقعیت‌ها را ندارند.

منبع/فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار