کد خبر: ۴۲۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 02 June 2015

شهردار تبریز از پیشرفت 45 درصدی طرح انتقال آبهای سطحی تبریز به سمت دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش  خبرنگار تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان پارکها و فضای سبز تبریز، صادق نجفی روز سه شنبه گفت: پسروی سالانه 500 میلیون متر مکعبی آب دریاچه ارومیه ناشی از وضعیت آب و هوا و اقلیم منطقه و همچنین عدم مدیریت درست آبیاری و هدایت آب به داخل دریاچه است.

وی با اشاره به اقدامات انجام یافته توسط شهرداری تبریز جهت احیای دریاچه ارومیه، اظهارکرد: تبریز با نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت یکی از کلانشهرهای ایران به شمار می رود و هر ثانیه حدود پنج متر مکعب از زرینه رود آب وارد این شهر می شود.

نجفی ادامه داد: قصد داریم این پنج متر مکعب آب را که 60 درصد آن از واحدهای مسکونی، کارخانجات و مکان های مختلف به تصفیه خانه تبریز می آید و بقیه آن به عنوان آبهای سطحی و پسماند در دشت های تبریز به زمین نفوذ پیدا می کند، جمع آوری کنیم.

وی افزود: می توانیم با کانال کشی و جمع آوری این آبها و انتقال آن به تصفیه خانه، در هر ثانیه حداقل چهار متر مکعب آب را به دریاچه ارومیه انتقال دهیم.

دریاچه ارومیه بزرگترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه آب شور دنیاست و آب آن از رودخانه های زرینه رود، سیمینه رود، تلخه رود، باراندوز، شهرچای، نازلوچای و زولا تغذیه می شود.

طرح احیای دریاچه ارومیه یک برنامه اجرایی با دوره 10 ساله است که در آن طرح ها با اولویت بندی و زمانبندی مشخص توسط دستگاه های اجرایی مسوول اجرا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :