سردار نقدی:
معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نتیجه مستقر شدن تفکر متکی به خارج را دیده‌ایم، گفت: در این شرایط کار کردن در راستای تحقق استقلال کشور بسیار سخت است.
کد خبر: ۴۱۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ 04 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در نشست مجمع اقشار بسیج استان اصفهان اظهار کرد: در مسئله تولید و اشتغال و ترویج آن صرفاً مبتنی به دولت‌ها نیست اما نقش دولت‌ها پررنگ است؛ در کشور ما یا دولتی متکی به خارج فعالیت می‌کند یا دولتی که نگاهش به توان داخل است.

وی افزود: اگر در انتخابات دولتی با نگاه به خارج سر کار بیاید باید 4 سال همه دلسوزان در تکاپوی حفظ استقلال و اسلام و سرمایه‌های کشور باشند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نتیجه مستقر شدن تفکر متکی به خارج را دیده‌ایم، تاکید کرد: در این شرایط کار کردن در راستای تحقق استقلال کشور بسیار سخت است اما دولت معتقد به توان داخل هم به تنهایی و بدون مشارکت فعال و گسترده مردم موفق به پیشبرد اهداف کشور و عبور از گردنه اقتصاد نخواهد بود.

نقدی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام دولت قبل هنوز به نتیجه نرسیده است، گفت: مردم باید برای تحقق اهداف اقتصادی به میدان بیایند، مستقر شدن دولتی با اعتقاد به مردم مسیر رشد را هموار می‌کند اما این بدون حضور مردم کافی نیست.

وی ادامه داد: برای ارتقای تولید باید مصرف اضافه شود، برای افزایش مصرف باید جلوی واردات بی‌رویه و کالای مصرفی گرفته شود و برای حفظ اشتغال صرفاً باید واردات فنّاوری و کالای سرمایه‌ای انجام دهیم.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران تصمیم جمعی مردم برای تولید داخلی را لازمه حل مشکل تولید دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی باید فرهنگ همه مردم در مصرف تغییر کند و متقابلاً کالاهای داخلی ما مهیای صادرات شود؛ تکیه به واردات طی سال‌های اخیر باعث شده در توان صادرات و جذب بازارهای صادراتی دچار تقلیل شویم.

نقدی با تاکید بر لزوم تغییر فرهنگ اقتصادی و توسعه آموزش‌های لازم در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان داشت: نباید بدون مشارکت مردم انتظار معجزه در اقتصاد داشته باشیم اما با روحیه بسیجی و استقرار دولتی که به مردم باور دارد این امر شدنی خواهد بود.

وی اضافه کرد: با همت تولیدکنندگان و متخصصین و ارتباط صنعت و دانشگاه زمینه برای ارتقای کیفیت کالاهای ایران فراهم شده و مردم هم تمایل بیشتری برای مصرف کالای ایرانی خواهند داشت

وی با اشاره به نقش اقشار مردم و بسیجیان برای فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی گفت: اصفهان در پتروشیمی و فولاد پیشتاز است اما تا امروز چند پروژه علمی در دانشگاه‌های استان برای ارتقای این صنایع در دست اقدام است.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران افزود: تا دهه 80 هیچ راداری در ایران ساخته نمی‌شد اما بعد از آن با همکاری دانشگاه اصفهان و چند مرکز دیگر تا امروز 40 مدل رادار فوق پیشرفته تولید داخل داریم؛ پس باید دانشجویان و اساتید در حوزه تولید و صنعت ورود کنند.

وی با اشاره به توانمندی‌های نظامی کشور بیان داشت: پیچیده‌ترین فناوری در حوزه پدافند هوایی است چرا که باید در فضایی سه بعدی در فاصله‌ای کم شئ‌ای را از زمین برای منهدم کردن شئ‌ای در حال حرکت ارسال کنید که این کار نیاز به دنیایی از دانش دارد؛ ما این دانش را از صفر به دست آوردیم.

نقدی متذکر شد: مغزهایی که می‌تواند به چنین دانش و علوم پیشرفته‌ای دست پیدا کند نمی‌تواند موتورهای ساده خودروهای سواری را بسازند؟ چرا باید در این بخش‌های ساده وارد کننده باشیم؟

وی با اشاره به اینکه پیچیده‌ترین فناوری‌ها را در پدافند هوایی داریم، تصریح کرد: بسیج دانشجویی باید حرکت کند و در صنعت و دانشگاه نقش‌آفرینی کند و اساتید را نیز درگیر این مسأله کند، چراکه همه مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید وارد صحنه شوند.

نقدی عنوان کرد: ناو جماران آماده بهره‌برداری بود و فقط یک بخش گریبکس آن از خارج سفارش داده شده بود اما طبق معمول طرف فرانسوی به بهانه نظامی بودن بعد از یک سال معطلی به تعهدش عمل نکرد؛ در چنین شرایطی یک متخصص اصفهانی ۹ ماهه این گیریبکس را طراحی و برای رونمایی از ناو تحویل داد.

وی با اشاره به برخی اظهار نظرها در مورد سایه جنگ بر ایران گفت: آمریکا با بدهی‌های بالای اقتصادی و مخالفت مردمش توان شلیک یک موشک به کشور دیگری را ندارد، چه برسد در برابر قوای نظامی ایران با این توان و هزینه بخواهند صف‌آرایی کنند؛ کدام سایه جنگ؟ این‌ها تلاشی برای گمراه کردن و عدم توجه مردم به مسئله اصلی یعنی اقتصاد است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار