رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در دولت تدبیر و امید، آذربایجان‌غربی به عنوان استان آزمایشی برای همکاری با انجمن ملی بهره‌وری و اجرای طرح‌های آن انجمن انتحاب شد.
کد خبر: ۴۰۸۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸ 17 April 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:جعفرصادق اسکندری با اشاره به عملکرد چهار ساله دولت تدبیر و امید در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در این مدت نخستین همایش رایزنان بازرگانی در 11 کشور هدف یعنی بلاروس، ایتالیا، ارمنستان، آستاراخان روسیه، نیجریه، آفریقای جنوبی، کنیا، آذربایجان، مجارستان، لبنان و روسیه به منظور تسهیل فرآیند صادرات غیرنفتی برای صادرکنندگان استان که مهمترین بازار هدف صادراتی است، برگزار شد.

وی از برگزاری نخستین همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر محصولات کشاورزی در چهار ساله گذشته خبر داد و گفت: در این رابطه همایش تجلیل از فعالان برتر صادرات‌گرا در توسعه بازارهای هدف محصولات کشاورزی برگزار و از 27 فعال برتر صادرات‌گرای استانی در سال 94 تجلیل شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه در استان تصریح کرد: در این زمینه نیز تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌های استان شامل دانشگاه صنعتی ارومیه، دانشگاه آزاد ارومیه، دانشگاه آزاد مهاباد، دانشگاه آزاد بوکان و دانشگاه شهید باکری میاندوآب منعقد شد.

وی افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی از نیازمندی‌های مختلف در هر یک از بخش‌های صنعت، معدن و تجارت از طرح‌های پسا دکتری، فرصت مطالعاتی و حمایت از پایان نامه‌ها و طرح فاجد نیز بین سال‌های 92 تا 95 در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صورت پذیرفت.

اسکندری، انجام 23 تور علمی و صنعتی اساتید دانشگاه‌های استان و ارائه 15 طرح پژوهشی و عقد هفت قرارداد پژوهشی مابین صنعت و دانشگاه را از سایر اقدامات چهار ساله گذشته دولت دانست و گفت: از سوی دیگر انجام طرح پژوهشی آسیب شناسی فرش دستباف در آذربایجان‌غربی و تألیف چشم‌انداز مهندسی لجستیک در استان از سایر اقدامات بوده است.

وی به عقد قرارداد چهار طرح پژوهشی با دانشگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: در این رابطه اندازه‌گیری و تحلیل روند بهره‌وری عوامل تولید به تفکیک بخش‌های صنعت، معدن و تجارت استان، شناسایی و اولویت‌بندی زنجیره‌های تولید صنعتی و معدنی مزیت‌دار استان، تدوین نقشه راه استراتژیک تجاری و خدمات بازرگانی با تاکید بر مزیت‌های مرزی بودن استان و نیز تدوین نقشه راه راهبردی معدن و صنعت معدنکاری آذربایجان‌غربی با تاکید بر نقش آن در توسعه اقتصادی استان و اقتصاد مقاومتی انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با بیان ارتقاء بهره‌وری واحدهای صنعتی و معدنی در دولت یازدهم در این سازمان اظهار داشت: از سوی دیگر در این مدت ضمن کسب مقام نخست در بهره‌وری بخش در بین سازمان‌های تابعه وزارت در سال 94،کلینیک صنعت و معدن جهت عارضه یابی از واحدهای صنعتی و معدنی و عارضه یابی مقدماتی از 18 بنگاه صنعتی و معدنی در شمال و جنوب استان در این سال ایجاد شد.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید، آذربایجان‌غربی به عنوان استان آزمایشی برای همکاری با انجمن ملی بهره‌وری و اجرای طرح‌های آن انجمن انتحاب شد.

به گفته اسکندری، اندازه‌گیری بهره‌وری کار و سرمایه در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت با استفاده از ارزش افزوده بخش‌ها و تعداد شاغلان و سرمایه ثابت بخش‌های مختلف از سال‌های 84 تا 94 جهت ارائه به کمیته بهره‌وری برنامه ششم توسعه نیز در طول این مدت صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار