رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون هفت هزار و 343 فقره واحدهای صنفی به کارتخوان و تعداد سه هزار و 857 فقره واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه تجهیز شده‌اند.
کد خبر: ۴۰۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 09 April 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:جعفرصادق اسکندری در گفت و گو با خبرنگار این سازمان، با اشاره به عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در چهار ساله خدمت دولت تدبیر و امید اظهار داشت: در این مدت مجتمع‌های صنفی در آذربایجان‌غربی ایجاد شده و توسعه یافت.

وی افزود: این طرح با هدف توسعه زیرساخت های تجاری، ساماندهی فضای تجاری شهرها برای تمرکز بازار کالاها و خدمات، انتقال صنوف آلاینده و مزاحم به خارج شهرها و اجرای مفاد ماده 30 قانون نظام صنفی انجام گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه از 34 شهرک صنفی برنامه‌ریزی شده برای ایجاد، تعداد 19 شهرک با یک هزار و 617  واحد در حال بهره‌برداری است تصریح کرد: از سوی دیگر 6 شهرک با یک هزار و 292 واحد صنفی در دست احداث و 9 شهرک صنفی با یک هزار و 505 واحد در دست مطالعه است.

وی با بیان اینکه ساماندهی وضعیت شرکت‌های پخش کالا در استان، در دولت یازدهم در این سازمان صورت گرفت گفت: بی‌شک شرکت‌های صنعت پخش کالا به عنوان حلقه‌های اصلی توزیع، نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور از طریق کنترل و تنظیم بازار، حذف واسطه‌ها و روانسازی نظام توزیع ایفا می‌کنند.

اسکندری با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 50 شرکت پخش استانی بدون مجوز شناسایی شده‌اند افزود: برای 25شرکت پخش استانی مجوز فعالیت قانونی صادر شده که این شرکت‌ها به طور مستقیم برای بیش از 350 نفر اشتغال مستقیم و برای یک هزار و 500 نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی افزود: هم‌اکنون فعالیت شرکت‌های ساماندهی شده با بیش از 70 دستگاه امکانات خودرویی و در مساحت 45 هزار متر مربع شامل امکانات اداری و ذخیره‌سازی انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از سوی دیگر علاوه بر شرکت‌های استانی تاکنون تعداد 34 نمایندگی شرکت‌های پخش سراسری یا منطقه‌ای در این استان فعال بوده که بیش از 500 نفر مشغول به کار هستند.

وی، تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش و دستگاه POS را از سایر فعالیت‌ها و اقدامات این سازمان در دولت یازدهم خواند و بیان کرد: اجرای طرح تجهیز واحدهای صنفی به کارتخوان بانکی و صندوق مکانیزه و ترازوی دیجیتال در دستور کار وزارت متبوع قرار گرفته و با توجه به مزایای آن، در سال 94 نیز این مهم پیگیری شد.

اسکندری گفت: هم‌اینک با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر است 100 درصد واحدهای صنفی به صندوق و کارتخوان بانکی مجهز شده و تاکنون هفت هزار و 343 فقره واحدهای صنفی به کارتخوان و تعداد سه هزار و 857 فقره واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه تجهیز شده‌اند.

وی به ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب در دولت تدبیر و امید در سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: در راستای تحقق امر ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب یعنی موضوع بند ب ماده101  قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، در هر سال حدود 50 جلسه کمیته‌های ساماندهی صنوف فاقد پروانه در تمامی شهرستان‌ها برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: در این رابطه از تعداد 19 هزار و 432 واحد صنفی فاقد پروانه کسب پیش‌بینی شده در سطح استان،تا کنون اطلاعات 6 هزار و 203 واحد صنفی از طریق نرم افزار بازرسی در سایت ایرانیان اصناف ثبت شده و هر سال نیز به طور متوسط برای هشت هزار واحد صنفی در سطح استان پروانه کسب صنفی صادر شده است.

وی با اشاره به ساماندهی و نظارت بر عملکرد فروشگاه‌های مجازی و شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای تصریح کرد: تشکیل کمیته نظارت بر بازاریابی شبکه‌ای و فروشگاه‌های مجازی در سطح استان به منظور ساماندهی و نظارت بر عملکرد شعب است و این کمیته در حال پیگیری ساماندهی بیش از 400 فروشگاه مجازی بوده و 24 شعبه شرکت بازاریابی شبکه‌ای نیز تحت نظارت است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار