وی افزود: تبریز تا بازرگان 200 کیلومتر است و قطعهی اول آن شامل تبریز - مرند میشود و قطعهی دوم نیز مرند تا ایواوغلی است.
وی عنوان کرد: قطعهی سوم آزادراه
تبریز مرند نیز به سمت بازرگان میرود و این پروژه بر اساس سرمایهی بخش
خصوصی پیش میرود و به تحولات بودجهی دولت بستگی چندانی ندارد.
آخوندی با اشاره به رویداد تبریز
2018 گفت: دسترسی ریلی سریع در این میان از اهمیت ویژهای برخوردار است و
طول مسیر ریلی کنونی این استان 714 کیلومتر است و با احداث کامل راه آهن
تبریز - میانه دسترسی به تبریز سریعتر و آسانتر خواهد شد.
وی افزود: برنامهها بر این منوال
است که اولین خط میانه به سمت بستان آباد در هفتهی دولت و در سالجاری
افتتاح شود و طبق بازدیدهای به عمل آمده، کارگاه ریل گذاری به طول 133
کیلومتر و از میانه به بستان آباد فعال است.
وی گفت: خط بعدی از بستان آباد تا
ائل گلی را شامل میشود که تا بهار سال آینده افتتاح میشود و خط بعدی نیز
از ائل گلی به ایستگاه خود تبریز امتداد دارد.
آخوندی خاطرنشان کرد: کاهش مسافت و
زمان مسافرت با استفاده از این خط آهن در کمترین زمان ممکن، از مزایای آن
است که سفر از تبریز به تهران را پنج ساعته میکند.
وی اظهار کرد: همهی پروژههای این
استان از پیشرفت و تامین مالی خوبی برخوردار هستند و بخشی از بزرگراه بستان
آباد - سراب امروز افتتاح شد و همچنین بزرگراه تبریز - اهر نیز به طول 95
کیلومتر، پیشرفت 52 درصدی را نشان میدهد.
وی بیان کرد: اولین باند بتونی
فرودگاهی نیز سال گذشته در تبریز احداث شد و سیستمهای ناوبری آن نیز تجدید
شد و برخی مذاکرات نیز در راستای بهبود ترمینال فرودگاه انجام شده است.
آخوندی با اشاره به بزرگراه تبریز -
سهند گفت: این بزرگراه نیز 23 کیلومتر است که 9 کیلومتر آن تکمیل شده و
مابقی نیز با سرعت در حال تکمیل است.
وی با اشاره به فعالیتها در راستای
تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» متذکر شد: یکی از بخشهایی که
در تولید ملی کشور سهم قابل توجهی دارد، حمل و نقل و مسکن است و توسعهی
حمل و نقل، ایجاد زیرساختها و توجه به توانمندیهای شرکتهای داخلی از
جمله اقدامات در راستای تحقق شعار سال است./ایسنا