سیاوش محمدی گفت: این خرس گرسنه در جستجوی غذا از ارتفاعات منطقه به باغ های این روستا نزدیک شده بود که به دنبال آن با شلیک گلوله از پای درآمد.معاون فنی و طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به دستگیری شکارچی این خرس گفت: این شکارچی روز سه شنبه تحویل مقامات قضایی شده است.
کد خبر: ۴۰۲۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷ 04 April 2017
وی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با جدیت مجازات این شکارچی را پیگیری می‌کند.حوزه ای که خرس در آن یافت شده در شهرستان مرودشت و همجوار با منطقه کوه خرسی شهرستان پاسارگاد است.

محمدی ادامه داد: شهروندان و روستاییان باید توجه داشته باشند که اگر خرس به این مناطق آمد قطعا به دنبال غذا است و اگر در این میان از باغ های روستایی تغذیه کرد یا وارد دامداری ها شد و خسارتی وارد کرد، سازمان حفاظت محیط زیست خسارت های وارد شده به هموطنان را پرداخت می کند، تقاضای ما این است که روستاییان و دامداران و باغداران از آسیب رساندن به خرس ها خودداری کنند.

محمدی افزود: وجود حصار در اطراف باغ ها و دامداری ها باعث می شود که از تعرض حیوانات وحشی بیشتر درامان بمانند. مدیر اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز بر لزوم مراقبت بیشتر روستاییان و دامداران از خرسها تاکید کرد و گفت: پیشینه ای مبنی بر حمله خرس به مناطق مسکونی و روستایی این استان دیده نشده است؛ خرسها معمولا به باغها و دامداری ها نزدیک می شوند و اگر تعرضی به این مناطق داشته باشند،خسارت ها توسط سازمان حفاظت محیط زیست جبران می شود.

اسماعیل امیری گفت: شکار خرس ولو اینکه به این مناطق آمده باشد جایگاهی ندارد و قابل دفاع نیست.منطقه خرسی شهرستان پاسارگاد در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال شیراز و در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر سعادت شهر مرکز این شهرستان و در بخش پاسارگاد قرار دارد.بنا به گفته کارشناسان حیات وحش استان، این منطقه به عنوان محل زندگی افزون بر ۳۵ خرس قهوه‌ای، دارای بیشترین گونه این حیوان در استان فارس است و می‌تواند با توجه به حیات وحش استثنایی، این شهرستان را مرکز خرس‌های قهوه‌ای دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار