تابناک: نخستین استارتاپ ویکند دانشگاه صنعتی اصفهان، 31 خرداد تا دوم مردادماه امسال با همکاری مرکز مدیریت نوآوری و تجاری سازی، انجمن‌های علمی و پژوهشکده شهید اعتباری دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹ 27 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد کرمانی، مسئول برگزاری نخستین استارتاپ ویکند دانشگاه صنعتی اصفهان در حاشیه اردوی آمادگی این رویداد که در تالار شهید فتوحی این دانشگاه برگزار شد، گفت: این استارتاپ ویکند (startup weekend) یک رویداد آموزشی و تجربی است که در سه روز متوالی برگزار می‌شود و در آن مدیران تجاری، برنامه نویسان، بازاریاب ها و طراحان گرافیک گرد هم می آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده‌های خود را مطرح و پس از تشکیل گروه، آن ها را اجرایی کنند.

کرمانی، هدف اصلی از برگزاری این رویداد آموزشی و تجربی را اجرایی‌شدن ایده‌های کارآفرینان جوان با کمک و یادگیری از یکدیگر عنوان کرد و افزود: در این رویداد به هر شرکت‌کننده 60 ثانیه فرصت داده می‌شود تا ایده نوآورانه خود را برای شروع یک کسب و کار جدید مطرح کند.

وی با بیان این که تاکنون شش دوره استارتاپ ویکند در استان اصفهان برگزار شده است، اضافه کرد: نخستین استارتاپ ویکند دانشگاه صنعتی اصفهان در نیمه اول مرداد ماه امسال با هدف ایجاد فرصت برای بیان ایده‌های نوآورانه دانشجویان در این دانشگاه برگزار می‌شود.

دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان به برگزاری بیش از هزار بار این رویداد جهانی در بیش از 480 شهر و ایجاد شبکه پهناوری از مشتاقان کارآفرینی اشاره و تصریح کرد: در استارتاپ ویکند ایده‌های زیادی مطرح می‌شوند، اما اجرا مهم‌ترین بخش این برنامه است که در پایان نیز تیم‌ها، پروژه‌های خود را به هیئتی از داوران که از میان جامعه سرمایه گذار و استادان دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می‌کنند.

کرمانی، ایجاد فرصت یادگیری ابزار اولیه کارآفرینی استارتاپی برای دانشجویان را از دیگر اهداف برگزاری این رویداد جهت استفاده حداکثری از توان و تجربیات مربیان در طول برگزاری استارتاپ ویکند دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد و ادامه داد: در این همایش دانشجویان علاوه بر آشنایی با مفاهیم اولیه کارآفرینی از هفت برنامه آموزشی با محورهای ایده سازی، ارائه، توسعه مشتری، کار تیمی و MVP استفاده می‌کنند.

وی در پایان اضافه کرد: در این همایش موضوعات ایده پردازی، بوم مدل کسب و کار، روش استارتاپ ناب (MVP و چرخه ساخت، اندازی گیری، یادگیری)، نحوه ارائه ایده‌ها، معرفی استارتاپ و استارتاپ ویکند، کار تیمی و توسعه مشتری به شرکت کنندگان ارائه می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار