مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی:
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی بر لزوم تبدیل موضوع حقوق شهروندی به گفتمان ملی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۹۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲ 14 March 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

دکتر هوشنگ عطاپور در همایش رسانه و حقوق شهروندی که صبح امروز در سالن آمفی تئاتر استانداری برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم تبدیل موضوع حقوق شهروندی به یک گفتمان ملی، از اصحاب رسانه نیز خواست در جهت بسترسازی و نهادینه نمودن این موضوع وارد میدان شوند.

وی تاکید کرد: همه باید تلاش کنند حقوق شهروندی به گفتمان ملی تبدیل شود و این بسترسازی با ورود و حضور اصحاب رسانه امکان پذیر است و در این راستا باید اصحاب رسانه در مسیر اطلاع رسانی به مردم گام بردارند تا بتوان به این حوزه ورود کرد.

دکتر عطاپور خاطرنشان کرد: حوزه روابط عمومی نیز باید با رسانه‌ها تعامل عمیقی داشته باشند تا بر اساس این تعامل بتوانیم تبیین صحیحی از حقوق شهروندی در سطح شهروندی داشته باشیم و برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها در این حوزه نقش مثمر به ثمری می‌تواند داشته باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با تشریح اهمیت برگزاری همایش رسانه و حقوق شهروندی نیز گفت: این نشست در نوع خود بعد از رونمایی از منشور حقوق شهروندی در سطح کشور در جایگاه دوم قرار دارد و ورود اصحاب رسانه به این موضوع لازم و بسیار با ارزش است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حقوق شهروندی یکی از آرمان‌های ملی تاریخی مردم ایران است، افزود: بیش از 200 سال پیش چنین موضوعی نخست در زمان حکومت مشروطه صورت گرفت و در زمان انقلاب اسلامی ایران نیز مردم به دنبال تغییر از نظام ارباب رعیتی به نظام مردمی اسلامی بودند.

عطاپور تصریح کرد: حقوق شهروندی برگرفته از فصل سوم قانون اساسی است و همگان یقین داریم قانون اساسی ما برگرفته از قرآن، آموزه‌های دینی و روایت‌های صدر اسلام است و از این رو هیچ تضادی بین جناحین وجود ندارد و همگان باید تلاش کنند این موضوع در این دولت و دولت‌های دیگر تثبیت شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: در حوزه حقوق شهروندی موضوع برابری و مساوات بیان می‌شود و مدنظر قرار دادن حکمرانی نیز بر همگان لازم است.

وی تاکید کرد: باید در کنار عرصه فرهنگی به دنبال عرصه فردی و جمعی نیز باشیم که حقوق شهروندی در عرصه وسیع انسانی به وجود آید و استفاده از این همایش‌ها و جلسات می‌تواند در جاری کردن حقوق شهروندی به مسئولان و اصحاب رسانه کمک به سزایی کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر کشور نیز در این همایش به تشریح منشور حقوق شهروندی پرداخت و گفت: آگاهی بخشیدن به جامعه نسبت به حقوق شهروندی از وظایف رسانه هاست و متولیان رسانه ها باید به تقویت فضای پرسشگری در جامعه کمک کنند.

سلطانی فر افزود: جلوگیری از ترویج خشونت و تقویت راهکار مذاکره و گفتگو در حل و فصل مناقشات از مهمترین دستاوردهای رسانه ای حقوق شهروندی است و رسانه ها می توانند با آموزشهای خود زمینه تشخیص مطالب درست از نادرست و مطالب تحریف شده درچرخه اطلاعات به ویژه فضای مجازی را فراهم کنند.

حجت الاسلام کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این همایش حق الناس را مصداق بارز حقوق شهروندی در دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: حقوق شهروندی مورد تاکید پیامبر اسلام (ص)، ائمه اطهار(ع) بوده و ریاست جمهور به عنوان یک حقوقدان با تیزبینی، مبانی حقوق شهروندی را از ریشه دینی و تاریخی کشور استخراج و ابلاغ کرد.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار