رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان از اعزام۸۵۰۰ زائر همدانی به مرقد امام (ره) خبر داد.
کد خبر: ۳۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۳ 24 May 2015
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان به رحلت ملکوتی امام خمینی (ره)، واقعه ۱۵ خرداد وتقارن آن بانیمه شعبان امسال اشاره وعنوان کرد: ۸۵۰۰ زائر همدانی به مرقد امام (ره) اعزام می شوند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن فاضلیان در ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و به خصوص شهدای عملیات فتح المبین در سوم خردادماه، اظهار داشت: حماسه فتح خرمشهر نقطه عطفی در پیروزی های تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به سخن امام خمینی (ره) و انتظار فرج از نیمه خرداد، افزود: حضرت امام خمینی (ره) سالها قبل این سخن را فرمودند و امسال نیمه شعبان و نیمه خرداد با هم متقارن است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان به رحلت ملکوتی امام خمینی (ره)، حرکت مردم کفن پوش در واقعه ۱۵ خرداد و تقارن آنها با نیمه شعبان امسال اشاره و عنوان کرد: این وقایع ساده و کوچک نیستند و باید نسبت به آن حساس بود، چرا که سرنوشت سازند و باید بخوبی گرامی داشته شوند.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد، گفت: برای برگزاری این مراسم ۹ ستاد شهرستانی با مسئولیت فرمانداری ها هر شهرستان تشکیل شده است.

محمدجواد بیات با بیان اینکه مراسم بزرگداشتی در صبح روز ۱۴ خردادماه در حسینیه امام مرکز استان برگزار خواهد شد، گفت: هماهنگی های امنیتی برای حضور استاندار، پرسنل و مدیران اداره های مختلف در نظر گرفته شده است.

وی با افزودن این نکته که ستاد آماده سازی، جایگاه ویژه ای برای برگزاری مراسم ترتیب داده، افزود: شهرداری نیز به منظور اطلاع رسانی برنامه ها بنرهایی را تهیه و نصب می کند.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: هماهنگی های لازم به منظور حضور نیروهای انتظامی، مبلغین سطح استان و کمیته امداد برای پذیرایی در مراسم صورت گرفته است.

بیات همچنین چاپ نشریات، برپایی نمایشگاه کتاب، تهیه فیلم وعکس از مراسم و برگزاری مراسم در ۲۵ کانون مساجد همدان را از اقدامات اداره کل ارشاد به همین مناسبت عنوان کرد.

وی با اعلام اینکه سپاه انصارالحسین (ع) در روز ۱۵ خرداد در سه نقطه از شهر همدان دسته عزاداری خواهد داشت، گفت: برپایی ایستگاه های صلواتی در پایگاه های مقاومت بسیج و استفاده از هفت هزار نفر عضو در حلقه های صالحین از دیگر برنامه هاست.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: همچنین از ۹  تا ۱۴ خرداد مراسم مولودی خوانی به مناسبت جشن های ماه شعبان در مساجد همدان و سایر شهرستان ها برگزار خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین (ع) همدان نیز با اشاره به اعزام هشت هزار و ۵۰۰ نفر زائر از استان همدان به مناسبت رحلت ملکوتی امام خمینی (ره) به مرقد آن حضرت، گفت: عصر روز ۱۳ خردادماه زائران همدانی به سمت مرقد امام راحل حرکت خواهند کرد.

روح الله عروجی با بیان تفاوت مراسم امسال با سال های گذشته، افزود: زائران در داخل صحن جدید مرقد امام خواهند بود و می توانند با مقام معظم رهبری که سخنران این مراسم است دیدار داشته باشند.

وی یادآور شد: ستادهای برگزاری برنامه به همین مناسبت در همه شهرستان ها، بخش ها و روستاهای استان فعال و آماده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار