تفاهم نامه اجرای برنامه‌های سال ۹۴ و طرح غنی سازی اوقات فراغت (آسمانی‌ها) بین دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان و کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان قشم منعقد شد.
کد خبر: ۳۸۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 19 May 2015
به گزارش تابناک و به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از قشم، این جلسه با حضور حجت الاسلام امین اسماعیلی معاون فرهنگی، اسلام خواجه‌ای کار‌شناس توسعه و ساماندهی دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان، حجت الاسلام رسول بهادری کار‌شناس مسئول دفتر کانون‌های منطقه ویژه قشم و مدیرمسئولان کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان در مسجد ابوالفضل (علیه السلام) جزیره برگزار شد.

 

در این جلسه ابتدا حجت الاسلام اسماعیلی، معاون فرهنگی دبیرخانه کانون‌های مساجد استان هرمزگان به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های سال جاری کانون‌های فرهنگی هنری پرداخت و گفت: طرح بازرسی، پالایش و رتبه بندی کانون‌ها از اولویت‌های مهم سال ۹۴ است.

 

وی افزود: پس از بازدید کار‌شناسان دبیرخانه از کانون‌ها، سرانه و سایر حمایت‌ها براساس رتبه به این مراکز اختصاص می‌یابد.

 

اسماعیلی، ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی در جامعه را یکی دیگر از اولویت‌های امسال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و عنوان کرد: اصلاح الگوی مصرف، پرهیز از اسراف و تبذیر، استفاده از کالاهای تولید داخل و ترویج میهمانی‌های ساده از دیگر اولویت هاست.

 

وی، توجه به بعد محتوایی برنامه‌ها، فعال کردن واحد خواهران و بخش کودک و نوجوان را بخش دیگری از سیاست‌های سال ۹۴ کانون‌ها ذکر کرد و گفت: کانون‌ها باید با جذب افراد نخبه و تشکیل اتاق فکر برای اقشار مختلف مردم برنامه داشته باشند.

 

معاون فرهنگی دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان، تلاش در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب را یکی دیگر از اولویت‌ها اعلام و بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهترین پایگاه جهت تحکیم همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان هستند.

 

وی در ادامه به طرح غنی سازی اوقات فراغت (آسمانی‌ها) اشاره کرد و افزود: با توجه به قرار گرفتن کانون‌ها در فضای معنوی مساجد، اعتماد خانواده‌ها و حضور جوانان نخبه، دلسوز و متعهد، می‌توان از این فرصت به بهترین شکل در راستای ترویج سیره نبوی، آموزه‌های قرآن و معارف اهل بیت (علیهم السلام) بهره جست.

 

اسماعیلی با اشاره به همزمانی طرح آسمانی‌ها با ماههای شعبان و رمضان، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری باید از حضور مبلغان دینی بهترین استفاده را بکنند.

 

وی گفت: اجرای طرح قرانی ۱۴۴۹ با محوریت سوره یاسین، آشنایی شرکت کنندگان در طرح اسمانی‌ها با مفاهیم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، گفتمان‌های دینی با موضوع ولایت فقیه و نقش آن در جامعه اسلامی در کنار دوره‌های مختلف و متنوع فرهنگی، هنری و اردویی از برنامه‌های امسال طرح اوقات فراغت کانون هاست.

 

گفتنی است، در حال حاضر ۲۳ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار