رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در 10ماهه سال 95، مقدار 555 تن ماهیان گرم آبی و سردآبی به ارزش 55.5 میلیارد ریال در 734 باب استخر پرورش ماهی استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.
کد خبر: ۳۷۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 02 February 2017
هاشم ولی پور مطلق در جمع خبرنگاران افزود: از این میزان 395 تن ماهیان گرم آبی و بقیه ماهیان سردآبی است.
وی با اشاره به پیش بینی تولید 100 تن گوشت ماهی در سدها و آبندان های استان یادآور شد: در حال حاضر با توجه به مستعد بودن سد « رزه» شهرستان درمیان امکان سنجی این منابع برای تولید ماهی قزل آلا در حال بررسی است.
 ولی پور مطلق یادآور شد: برای تولید ماهی های زینتی به صورت صنعتی و سنتی 23 واحد پرورش این نوع ماهیان در استان فعالیت دارد.
وی ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری 535 هزار قطعه ماهی زینتی به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال تولید و روانه بازار شد که برای 35 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم نیز شغل ایجاد شد.
به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان میزان تولید ماهی سردآبی در مدت مشابه سال گذشته 200 تن، گرم آبی 390 تن ماهی و ماهیان زینتی 490 هزار قطعه بود.
ولی پور مطلق، مطالعه و امکان سنجی پرورش ماهی قزل آلا در سد رزه شهرستان درمیان (پرورش در قفس) را از جمله برنامه ها و فعالیت های مدیریت امور شیلات و آبزیان استان دانست.
وی گفت: مطالعه و امکان سنجی پرورش « آرتمیا» در شهرستان نهبندان، پیگیری صدور پرورش ماهی « تیلاپیا» در استان در صورت موافقت سازمان محیط زیست و توزیع بچه ماهی گرم آبی به صورت یارانه ای در10 شهرستان به جز سرایان در بین متقاضیان از دیگر فعالیت های این سازمان است.
وی از پرداخت وام کم بهره از محل منابع صندوق کارآفرینی مهر امید در بین فعالان این بخش خبر داد و یادآور شد: در این زمینه اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار