مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت:از دو هفته گذشته هیچ کانون جدیدی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان شناسایی نشده‌ است.
کد خبر: ۳۷۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 31 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه  نادر پرور با بیان اینکه تاکنون هفت کانون بیماری در این استان شناسایی شده است افزود:دو هفته گذشته هیچ کانون جدید آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان شناسایی نشده‌ است، بیماری تحت کنترل می‌باشد، اما با توجه به حضور پرندگان مهاجر در استان، تا پایان سال استان در معرض تهدید است و باید مراقب بود.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه از شهروندان خواست تا هرگونه تلفات طیور چه پرورشی، چه بومی و محلی و چه صنعتی را با سامانه تلفنی 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 درمیان بگذارند تا هر چه سریعتر بررسی لازم در زمینه شناسایی  و برخورد احتمالی با بیماری انجام شود.

وی در ادامه مقابله با عرضه مرغ زنده را یکی از راهکارهای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد و افزود: باید افزایش سطح اگاهی جامعه را برای عدم استفاده از مرغ زنده در برنامه بگذاریم.


وی با اشاره به مهلت 72 ساعته به متخلفین عرضه مرغ زنده در شهر کرمانشاه افزود: روز گذشته این مهلت به اتمام رسید و برخورد با متخلفان آغاز شده است و در نخستین روز مقابله با عرضه کنندگان مرغ زنده هفت واحد عرضه مرغ زنده پلمب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار