مسابقات گورش انتخابی استان در پایتخت گورش کشور در سالن ناحیه مقاومت بسیج بخش جرگلان برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۹۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵ 30 January 2017
مسابقات گورش انتخابی استان در پایتخت گورش کشور در سالن ناحیه مقاومت بسیج بخش جرگلان برگزار شد.
جرگلانی های قانع و کم برخوردار میزبان این مسابقات بودند. مسابقاتی که برترین های آن در رقابت های انتخابی تیم ملی که ٢٠ و ٢١ بهمن ماه در بخش گلی داغ برگزار می شود، حضور خواهند داشت.
این اولین باری است که مسابقات گورش در سالن سرپوشیده ورزشی برگزار می شود و اهالی فن، «چاپان» می پوشند و ورزش دوستان، کنار تشک کشتی با کمربند را به نظاره می نشینند.
داشتن ماهیت انتخابی مسابقه و نبودن جایزه برای نفرات برتر هم نتوانست حضور کشتی گیران  منطقه را کم رنگ کند.
کشتی گیرانی که قریب به ٩٠ درصد مدال آوران این رشته محبوب ورزشی را تشکیل می دهند و برگزاری مسابقات انتخابی گورش استان در منطقه ای که پایین ترین سرانه ورزشی را در سطح استان دارد امید را در دل کشتی گیرانی زنده کرد که تماشاگران و طرفداران شان نه به دلیل نبود سکو در سالن بلکه به دلیل همت و اراده بزرگ شان، پهلوان شان را ایستاده تشویق کردند.
در حاشیه مسابقات، هم صحبت با کشتی گیرانی می شویم که دیگر برای شان بدون تمرین روی تشک حاضر شدن به امری عادی تبدیل شده و بی صبرانه منتظر آجر روی آجر گذاشتن اولین سالن ورزشی شان در جرگلان هستند.
سالنی که به همت مسئولان همزمان در دهه مبارک فجر کلنگ زنی خواهد شد.  در این مسابقات شاهد حضور کشتی گیرانی بودیم که برخی از آن ها عناوین آسیایی و کشوری را در کارنامه ورزشی خود دارند و بعضی های شان در حد توان و وسع شان دست به کار شده اند و یک باشگاه در روستای علی آباد راه اندازی کرده اند و با کمترین تجهیزات در حال تمرین هستند تا سر پا بمانند.
جوانان مستعد و پرتلاش در سایه محرومیت قد کشیده اند تا رشته گورش که مختص منطقه است به علت بی توجهی به فراموشی سپرده نشود.
«محمد پاینده» که مقام دوم  وزن ٧۴ کیلو این مسابقات را کسب کرده است می گوید: گورش در خون ما جاری است و از معرفان بزرگ بخش جرگلان محسوب می شود.
او که نایب قهرمانی آسیا را در کارنامه ورزشی اش دارد، می افزاید: به دلیل نبود امکانات ورزشی و سالن سرپوشیده ورزشی در منطقه استعداد ها مغفول مانده اند و نیاز به توجه مسئولان دارد.
وی می افزاید: امیدواریم مسئولان به حوزه ورزش و جوانان اهمیت بیشتری بدهند تا شاهد شکوفایی بیش از پیش استعدادهای ورزشی در این منطقه باشیم.
«عبدالواحد محمدی» که از قهرمانان ارزنده گورش کشور محسوب می شود می گوید: مسابقات در سطح خوبی برگزار شد و این شهرستان از استعداد های خوبی برخوردار است.
وی افزود: مسابقات به دلیل کمبود امکانات و فراهم نبودن شرایط کمی با تاخیر آغاز شد اما از میان جوانان استعدادها کشف شد.
«موسی پرویزی» یکی دیگر از عنوان داران این رشته می گوید: مسابقات در سطح بالایی برگزار شد و کشتی گیران زیادی شرکت کرده بودند.
وی بیان می کند: امیدواریم با احداث سالن و فراهم شدن امکانات وضعیت کشتی منطقه بهتر و شرایط برای کشف و پرورش استعدادها فراهم شود.
سرپرست اداره ورزش و جوانان راز و جرگلان نیز با اشاره به ظرفیت بالای این منطقه در رشته کشتی با کمربند می گوید: راز و جرگلان به واسطه داشتن پتانسیل های غیر قابل انکار و مثال زدنی از استعداد های خوبی برخوردار است و جوانان و پهلوانان این خطه خود را ثابت کرده اند.
«ناصر لنگری» می افزاید: نخستین باری است که مسابقات گورش با جنبه انتخابی برای تیم ملی و بدون اهدای جوایز در این منطقه در سالن سرپوشیده ورزشی برگزار می شود، اما  شاهد حضور چشمگیر کشتی گیران و تماشاگران از همه اقشار بودیم.
وی با بیان این که اکثر مدال آوران این رشته از این شهرستان هستند، تصریح می کند: این مسابقات با همکاری ناحیه مقاومت بسیج جرگلان و در سالن ورزشی بسیج به نحو قابل قبولی برگزار شد.
وی اظهار می دارد: در صورت احداث سالن سکودار در این منطقه در آینده شاهد رویدادهای ورزشی بزرگی خواهیم بود و زمینه برای پرورش استعداد ها در رشته های مختلف ورزشی فراهم خواهد شد./روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار