کد خبر: ۳۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 15 May 2015
مدیر جهاد کشاورزی قائم‌شهر گفت: نخستین مرحله آزادسازی زنبور تریکوگراما در شالیزاری‌های این شهرستان انجام شد.

فرزین فرهادی امروز در گفت‌وگو با فارس ، مقاومت حشرات به حشره‌کش‌ها طغیان مجدد آفات و مرگ‎ومیر حشرات مفید، اهمیت مبارزه بیولوژیکی و استفاده از مواد بیولوژیکی در کنترل آفات و بیماری‌ها جایگاه خاصی دارد، اظهار کرد: مبارزه بیولوژیک با آفات و بیماری‌های مزارع برنج، نخستین رهاسازی زنبور تریکوگراما برای مبارزه بیولوژیک علیه کرم ساقه‌خوار برنج در قائم‌شهر انجام شد؛ مرحله رهاسازی زنبور برای مبارزه با نسل اول ساقه‌خوار در این شهرستان در سطح 240 هکتار از زمین‌های شالیزاری با مشارکت 465 بهره‌بردار در چهار مرکز جهاد کشاورزی به‌صورت هم‌زمان انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه که با هماهنگی و نظارت ‏کار‌شناسان اجرای طرح بیولوژیک و انسکتاریوم طرف قرارداد در طول زمان اجرا شد، افزود: امسال مبارزه بیولوژیک در بیش از 3 هزار هکتار از شالیزاری در سه مرحله در زمین‌های شالیزاری انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی یادآور شد: کارت‌های نصب‌شده در هر هکتار به تعداد 100 عدد است که براساس نمونه‌برداری‌ها و بررسی تله‌های شکار پروانه تعیین زمان و ضمن اطلاع‌رسانی به کشاورزان اجرایی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تولید محصول سالم و ارگانیک، کاهش مصرف سموم شیمیایی و امنیت غذایی، حفظ محیط زیست، توسعه پایدار، مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه‌خوار برنج در زمین‌های شالیزاری از جمله دستاوردهای اجرای این شیوه مبارزه با آفات است، تصریح کرد: باید‌‌ رهاسازی زنبور تریکوگراما و رسیدن به غذای سالم را در شهرستان فراگیر کنیم.

فرهادی در پایان با بیان اینکه باید برای رسیدن به غذای سالم باید به‌سمت کشت محصولات ارگانیک برویم، گفت: همه تلاش خود را به‎کار می‌بریم تا رهاسازی زنبور تریکوگراما در تمامی شالیزار‌های قائم‌شهر انجام شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار