معضل تاکسی در محلات حاشیه ای ارومیه و شهرکهای اقماری به وفور به چشم می خورد و اگر نباشند مسافرکشان شخصی کار شهروندان به معنای واقعی کلمه به دردسر می افتد.
کد خبر: ۳۴۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹ 19 December 2016

به گزارش اروم نیوز، تا برفی روی زمین می نشیند عده ای از رانندگان تاکسی علیرغم اینکه به عنوان متولیان حمل و نقل عمومی محسوب می شوند ماندن در خانه را ترجیح می دهند و یا خدمات رسانی در قسمت های مرکزی شهر را در نظر می گیرند.

عده ای می گویند چون تعداد زیادی از رانندگان تاکسی از بازنشستگان سازمانها و ادارات مختلف هستند و حقوق ثابت دیگری دارند در این روزها لازم نمی بینند بیرون بیایند و به خودمختاری رسیده اند و این گروه از دسته همانهایی هستند که تاکسی گردشی محسوب می شوند.

معضل مذکور در محلات حاشیه ای ارومیه و شهرکهای اقماری به وفور به چشم می خورد و به ویژه اگر کمی سربالایی و سرپایینی در خیابانهای مواصلاتی محلات مذکور مشاهده شود اصلا به هیچ وجه نمی توان تاکسی را در آنجا یافت و اگر نباشند مسافرکشان شخصی کار شهروندان به معنای واقعی کلمه به دردسر می افتد.

نگارنده که خود صبح امروز از منطقه البرز قصد عزیمت به مرکز شهر را داشت پس از قریب به 30دقیقه انتظار برای رسیدن وسایل نقلیه عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس و پس از آن طی تقریبی نصف خیابان البرز با پای پیاده توسط یکی از شهروندان و از سوی نیات خیرخواهانه وی توانست خود را به ایستگاه شهرچایی برساند.

حال در این  شرایط نمی توان انتظار چندانی داشت که در روزهای سرد و زمستانی هم شهروندان خودروهای شخصی خود را در جهت جلوگیری از حوادث و تصادفات به سطح شهر نیاورند و باعث ترافیک و راهبندان نشوند.

چند روز پیش از این بود مدیرعامل سازمان تاکسیرانی از توزیع رایگان 500 عدد زنجیرچرخ رایگان در بین تاکسی های ارومیه خبر داده بود که ظاهراً آنها هم زنجیرها را گرفته و باز به استراحت در کنار بخاری و شوفاژ مشغول شده اند.

فخرالدین معصوم زاده همچنین گفته بود که نظارتی بر روی تاکسی های گردشی که تعدادشان نزدیک به نصف تعداد کل تاکسی های ارومیه است نمی توانند داشته باشند چون آنها عنوان می کنند در محلات و خیابانهای دیگری در همان روزها و ساعات در حال مسافرکشی هستند.

وی راهکار اینگونه از زیر کار در رفتن ها را نصب دستگاه های جی پی اس و کارت الکترونیکی در تاکسی ها می داند که مسیر و میزان فعالیت آنها در چنین روزهایی را به سازمان تاکسیرانی اعلام کند.

انتهای پیام/
منبع اروم نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار