با حضور علمای شیعه و سنی؛
همایش سفیران وحدت و همدلی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و با حضور علمای شیعه و سنی در ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴ 17 December 2016

به گزارش اروم نیوز ، همایش سفیران وحدت و همدلی که از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ترتیب یافت، جمعی از اساتید حوزه های علمیه شیعیان و مراکز علوم دینی اهل تسنن حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این مراسم اظهار داشت: علمای اسلامی چه شیعه و چه سنی باید در راستای تبلیغ درست احکام اسلامی کوشا باشند و در این مسیر وظیفه هدایت مردم بر عهده این علما بوده و باید آگاهسازی در راستای افزایش اتحاد نیز از سوی آن ها مطرح شود.

وی افزود: تفرقه و اختلاف میان شیعه و سنی باعث عقب ماندگی جوامع اسلامی بوده و امروز شاهد شکل گیری جوامع اثرگذار بین المللی به واسطه از بین رفتن اختلافات هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه علمای اسلامی باید وظیفه خطیر خود در خصوص بهبود وضعیت اجتماعی را به خوبی انجام دهند، خاطرنشان کرد: تقویت مبانی اتحاد ملی در میان اقشار مختلف اصلی ترین موردی است که باید مورد توجه علما باشد تا از این طریق بتوانیم تفاهمات را افزایش دهیم.

وی، اتحاد در برابر دشمنان اسلام را نیاز امروز جوامع دانست و گفت: نیاز واقعی مردم در زمان کنونی بیان چگونگی اتحاد در برابر دشمنان و نیز کاهش اختلافات داخلی مذاهب اسلامی است که با استفااده از منابر مختلف می توان به تشریح آن پرداخت.

حجت الاسلام قریشی، خواستار توجه علمای شیعه و سنی به دستورات نبی اکرم(ص) و نیز استفاده از منابع متقن و قوی در خصوص فواید اتحاد اسلامی در جوامع شد.

در این مراسم همچنین ماموستا عبدالله طاهری از علمای اهل تسنن و استاد مدرسه علوم دینی شیخ شلتوت، ابراز داشت: هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) بهترین فرصت برای تعمیق اتحاد میان شیعه و سنی و کاهش اختلافات است.

وی، تمسک به ریسمان الهی و الهام از مبانی اعتقادی اسلام را اصلی ترین عوامل وحدت زا برشمرد و مطالعه زندگانی پیامبر اکرم(ص) و بزرگان اسلامی را خواستار شد.

انتهای پیام/
منبع اروم نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار