از این هفته نماز جمعه شیراز به‌طور دائمی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) اقامه می‌شود.80 هیئت مذهبی از سراسر شهرستان های استان در روز پنج شنبه در حرم مطهر تجمع و عزاداری می کنند.
کد خبر: ۳۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸ 12 May 2015

تابناک فارس:حجت الاسلام محسن اسماعیل پور،با یادآوری این مطلب که حضرت شاهچراغ (علیه السلام) خود کاتب قرآن بودند، اظهار داشت: گردهمایی بیش از یک هزار نفر از حفاظ قرآن کریم در شیراز در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) برگزار می شود و شایسته است فارس به پایتخت قرآنی کشور تبدیل شود.

این مقام مسئول همچنین از تجمع بزرگ عزاداران همزمان با سالروز شهادت امام موسی بن جعفر (علیهما السلام) خبر داد و یادآور شد: 80 هیئت مذهبی از سراسر شهرستان های استان در روز پنج شنبه در حرم مطهر تجمع و عزاداری می کنند.


رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) همچنین در سخنان خود از تغییر مکان اقامه نماز جمعه شیراز خبر داد و افزود: از این هفته نماز جمعه شیراز به‌طور دائمی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) اقامه می‌شود.


حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور با اشاره به گنجایش 20 هزاری شبستان جدید شاهچراغ(ع) بیان کرد:در همین راستا 700 نفر خادم ویژه اقامه نماز جمعه در این حرم مطهر به مدت دو ماه دوره آموزشی لازم را فراگرفته‌اند تا بتوان با آمادگی کامل این نماز مهم را به‌صورت هفتگی اقامه کرد.

وی افزود: مصلای سابق شیراز دارای مسائل و مشکلات مختلف به لحاظ گنجایش و همچنین سرمایش و گرمایش بود که با اقامه نماز در شبستان شاهچراغ(ع) بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار