مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام ؛
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام گفت:قابلیت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف تولیدی، صنعت، کشاورزی، گردشکری در استان ایلام احصا شده و می توان از فرصت های پیش رو در راستای جذب سرمایه گذاران بهره برد.
کد خبر: ۳۴۲۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸ 12 December 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛ حیدر نعمتی روز دوشنبه  اظهار کرد: دسترسی آسان به بازار عراق بهترین فرصت برای جذب و حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این استان است.
 
با توجه به توسعه مراودات تجاری و بازرگانی با کشور عراق در چند سال اخیر و صادرات محموله بیش از هزار دستگاه کامیون کالا به این کشور در روز از مرز بین المللی مهران و برخورداری از امنیت مطلوب و کوتاهی مسافت تا مرکز عراق امکان دسترسی مردم عراق به کالاهای ایرانی بیشتر است.
 
وی ادامه داد: سرمایه گذاران می توانند از این قابلیت ها به همراه نیروی کار ارزشمند و ارزان و همچنین وجود منطقه ویژه اقتصادی مهران (در آینده و در صورت تصویب مجلس منطقه آزاد تجاری) برای ایجاد و توسعه سرمایه گذاری های خود استفاده کنند.
 
 
وی معرفی بیشتر ظرفیت ها و قابلیت های استان به سرمایه گذاران و همچنین ایجاد مشوق های ویژه مختص استان های مرزی را بهترین گزینه برای جذب سرمایه گذاران جدید دانست.
 
نعمتی همچنین همراهی مجموعه مدیران ارشد استان و همکاری دستگاه های اجرایی با سرمایه گذاران را از نکات مهم دانست و گفت: همه با تمام توان پا به پای سرمایه گذاران جدید برای رونق و توسعه استان تلاش می کنیم.
 
وی یادآور شد: با توجه به وجود منابع ارزشمند کانی های غیر فلزی، نفت و گاز، صنایع پایین دستی پتروشیمی، وجود اقلیم مناسب و مناطق باستانی و طبیعت جذاب استان و وجود اراضی کشاورزی مستعد در همه بخش ها، ایلام دارای قابلیت بالقوه سرمایه گذاری است.
 
وی ایجاد طرح های جدید نظیر گاوداری شیری، گلخانه، طرح پتروشیمی مهران، نیروگاه سیکل ترکیبی، چندین طرح در حوزه گردشگری را از جمله طرح های سرمایه گذاری در دست اقدام در استان ایلام اعلام کرد و گفت: امیدواریم این طرح ها هر چه سریعتر به سرانجام برسند تا مردم از نتایج آنها از جمله افزایش تولید، ایجاد اشتغال پایدار و مولد و توسعه اقتصادی استان برخوردار شوند.
 
استان ایلام در غرب کشور واقع است و با 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و وجود مرز بین المللی مهران یکی از مبادی رسمی مهم برای تردد زائر و مسافر و همچنین صادرات کالاهای غیر نفتی به این کشور همسایه بشمار می رود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار