مهمترین خبرهای استان
مهمترین خبرهایی که در میان سایت ها و خبرگزاری های استان تیتر شده اند بصورت یکجا در این بسته خبری انتشار یافته است.
کد خبر: ۳۴۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲ 10 December 2016
تعدد خبرها و منابع انتشار این خبرها گاها باعث می شود که مخاطبان نتوانند به آنچه در پی آن هستند دست یابند و کمبود وقت یکی از دلایلی است که مخاطبان را در پیگیری اخبار مردد می کند.
تابناک کهگیلویه و بویراحمد، سعی دارد مهمترین خبرهای استان را در فواصل زمانی ، در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
 پشت پرده انتصابات در استان
 تا قبل از مجلس دهم و در دوران دولت تدبیر و امید تاج گردون و زارعی واضح ترین نقش را در انتصابات داشتند و یکی از لحاظ کمیت و دیگری از لحاظ کمیت به مقوله انتصابات نگاه داشتند و خادمی بیشتر تابع نظرات نمایندگان بود و کمتر خود را درگیر این مسائل می کرد و البته رایزنی های مستقیم نمایندگان در وزارتخانه ها نیز باعث شده بود تا استاندار کمتر در انتصابات دخالت شود و بزرگواری نیز بخاطر مشی سیاسی خود و مخالفت با دولت عملا نقشی در پروسه انتصابات مدیران نداشت.
اما پس از انتخابات مجلس دهم و ورود عدل هاشمی پور به مجلس، علیرغم اینکه وی بارها گفته که در انتصابات دخالت نمی کند و نقش مشورتی در این زمینه ایفا می کند اما تقاضاها و انتظارات از وی باعث شد تا بیش از آنچه گفته می شد وی در میدان انتصابات نقش بازی کند.
این برهه همزمان بود با زمانی که خادمی صدای منتقدان خود را بشنود و تلاش کرد تا نقش پررنگی تری در انتصابات ایفا کند و صرفا به واسطه گری میان نمایندگان و وزارتخانه ها برای انتصاب نمایندگان اکتفا نکند و مصمم شود تا بتواند حداقل بخشی از توقعات از خود را به عنوان استاندار برآورده کند و در انتصابات نظر خود را تا حدودی اعمال کند.
حساسیت های منطقه ای در میان مردم که بیشتر بخاطر عملکرد منطقه ای برخی مدیران بود، بعد از این دوره و پس از چند انتصاب بار دیگر رخ نشان داد موضوع انتصابات با حساسیت و جدیت بیشتری از سوی مردم دنبال شد تا شاهد تغییر رویکرد در انتصاب مدیران استانی باشیم.
اکنون دیگر رقابت از حالت دو قطبی زارعی و تاج گردون خارج شده است و حالا خادمی و هاشمی نیز در پروسه انتصابات می خواهند نقش خود را بازی می کنند.
اگر در گذشته 2 نفر باید باهم به توافق می رسیدند تا مدیری منصوب شود، اکنون 4 نفر باید توافق کنند تا صندلی مدیریت به یک نفر برسد، که این موضوع و با توجه به حساسیت های ایجاد شده و حرف و حدیث ها و انتقاداتی که پس از هر انتصاب متوجه این افراد خواهد شد، بنظر می رسد راه را برای رسیدن افراد بومی به صندلی مدیریت دشوارتر خواهد کرد.
انتصابات پیاپی مدیران غیربومی در استان کهگیلویه و بویراحمد در ماههای اخیر اگرچه معلول این رویه است و تا حدودی ارزیابی مثبتی می توان از ان داشت که نگاههای منطقه ای و حساسیت های اجتماعی کاهش یابد اما راه را برای توسعه منابع انسانی استان می بندد و مهمتر اینکه تجربه نشان داده که مدیران غیربومی تا به شناخت از ظرفیت ها و نیازهای استان برسند زمانی طولانی می طلبد و به عمر مدیریتشان قد نمی دهد و عمدتا چون کم تجربه در مدیریت هستند، در نتیجه در حد یک دوره کارآموزی به این قضیه نگاه می کنند./بویر نیوز
 تغییر نام استان در ویکی پدیا
ویکی‌پدیا دانش‌نامه‌ای است همگانی و آزاد؛ بدین معنی که همه می‌توانند به نوشتن و ویرایش نوشتارهای موجود در آن بپردازند. البته این نوشتارها و ویرایش‌ها باید مطابق با اساس‌نامهٔ ویکی‌پدیا باشند؛ یعنی مطالب بی‌طرفانه و بدون پایمال کردن حق نشر دیگران نوشته شده باشند. مدیریت بررسی نوشتارها توسط خودِ کاربران انجام می‌شود. کسانی که در امر تکمیل این پروژهٔ بی‌پایان مشارکت می‌کنند، به هم‌زبانان خود یاری رسانده‌اند تا در امر گردآوری بی‌همتاترین دانشنامه جهانی سهمی داشته باشند.
 بعد از هفته های پرچالش بر سرتغییر نام استان که در روزهای گذشته از حرارت آن کاسته شد حالا دوبار با دست کاری ویکی پدیا این موضع سراز فضای مجازی در آورد.
درحالیکه هم چنان درویکی پدیا استان کهگیلویه وبویراحمد با همین نام تعریف شده اما در یک تصویری از ویکی پدیا به تغییر نام کهگیلویه وبویراحمدو جایگزینی زاگرس اشاره شده است.
تصویری که با مراجعه به صفحه ویکی پدیا استان کهگیلویه وبویراحمد سند جعلی بودن آن محرز میگردد.
 
مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد افرادی را در اداره‌کل تعاون روستایی بدون رعایت ضوابط و بدون توجه به سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب مبنی بر «عدالت محوری، در جذب، استخدام و ارتقاء نیروها» بکار گرفته و استخدام کرده است.
استخدام (م) (د)«ر-گ» و «ف»ها به یکی دیگر از ادارات استان رسید!
بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده، هوشنگ جهانبخش مدیرکل تعاون روستایی در اداره‌ک تعاون روستایی، شرکت‌ها و اتحادیه‌های زیر مجموعه خود افرادی را بدون یک روز سابقه کاری و آزمون بکار گرفته است.
استخدام (م) در شرکت سر رود جنوبی، استخدام (د) یکی از بستگان در اتحادیه دهدشت، آقای «د» به عنوان آبدارچی در اداره تعاون روستایی چرام و استخدام خانم «ه» در اتحادیه روستایی استان از جمله بکارگیری‌های سلیقه‌ای این مدیرکل می‌باشذ.
همچنین آقایان «ر-گ» و «ف» به عنوان رئیس دفتر و روابط عمومی در این اداره‌کل استخدام شده‌اند.
بنا بر این گزارش، این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد از شرکت‌ها و اتحادیه‌های وابسته به تعاون روستایی زیانده و کشاورزان و باغداران از بی‌توجهی مسئولان به خرید محصولات‌شان گلایه‌مند هستند.
کارکنان اداره‌کل تعاون روستایی از نحوه استخدام‌ها، زیاندهی اتحادیه‌ها، برخی رفتارهای غیر اسلامی و نارضایتی کشاورزان و باغداران اعلام نارضایتی می‌کنند.
شرکت برق، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، امور عشایر، کانون پرورش فکری کودکان و برخی دیگر از ادارات نیز دست به بکارگیری و استخدام نیروهای سلیقه‌ای و فله‌ای زده‌اند.
 کارآفرین برتر استان معرفی شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد لهراسب باقری را به عنوان کارآفرین برتر استان معرفی کرد.
صابر مظاهری در جمع خبرنگاران، مجتمع تولیدی صنعتی بین المللی دنا صنعت را بزرگترین تولید کننده لوله های پلی اتیلن در کشور دانست و گفت: این مجتمع نقش مهمی در تولید لوله های پلی اتیلنی مورد نیاز شرکت ها و دستگاه های خدمات رسان از جمله آب و فاضلاب، پتروشیمی، نفت و گاز و آبیاری کشاورزی داشته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مجتمع تولیدی صنعتی بین المللی دنا صنعت، ایران را صاحب امتیاز ارزنده تولید لوله های پلی اتیلن کرده است، افزود: مجتمع دنا صنعت در دامنه کوه با صلابت دنا با سرمایه گذاری 155 میلیون یورو و ظرفیت تولید سالانه 85 هزار تن احداث شده است.
وی لهراسب باقری، مدیرعامل این مجتمع تولیدی صنعتی را کارآفرین برتر استان دانست و اظهار کرد: اشتغالزایی مجتمع تولیدی صنعتی بین المللی دنا صنعت دو هزار نفر به صورت  مستقیم و غیرمستقیم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار