مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس از تولید محصولات سبزی و صیفی به روش زیر پلاستیکی (تونلی ) در شهرستان های جنوبی استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۰۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸ 09 December 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: احمد دهقان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و 160 هزار تن محصولات سبزی و صیفی به روش زیر پلاستیکی (تونلی ) در شهرستان های جنوبی استان فارس تولید شود، گفت: این میزان حدود 30 درصد از تولیدات محصولات سبزی و صیفی استان را شامل می شود.
وی افزود: این محصولات در شهرستان های لار، لامرد، مهر، خنج، فراشبند، کازرون، داراب، قیر و کارزین، جهرم و فسا در سطحی افزون بر 27 هزار هکتار به روش پلاستیکی کشت می شود.
دهقان از مزایای کشت های زیر پلاستیکی  را تولید بیش از یک محصول در منطقه، کنترل بهتر آفات و بیماری ها، افزایش کیفیت محصول تولیدی، صرفه جویی در مصرف آب، نبود وابستگی تولید به شرایط محیطی و امکان بازار یابی مناسب، تداوم کار و تولید محصول در تمام فصول سال و ایجاد فرصت های شغلی جدید عنوان کرد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه محصولات زیر پلاستیکی از اوایل آذرماه تا اواسط اسفند ماه کشت می شوند، خاطر نشان کرد: برداشت این محصولات از فروردین آغاز و تا خرداد ماه ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار