بررسی سیاستهای جدید کمیته امداد امام خمینی(ره)
پرویز فتاح ریاست جدید کمیته امداد امام خمینی(ره):از روش های تکراری و یا کم تاثیر در این دوره جدید به شدت پرهیز خواهد شد. همچنین نیازی به تبلیغات برای اقدامات کمیته امداد نداریم و اگر وظایف خود را به درستی انجام دهیم، خدا مبلغ ما خواهد بود.
کد خبر: ۳۳۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰ 11 May 2015

پرویز فتاح ریاست جدید کمیته امداد امام خمینی(ره)،با درک شرایط فعلی ،بر پرهیز از تکرار کارهای کم اثر تاکید داشتند.در همین خصوص اظهار نمود: از روش های تکراری و یا کم تاثیر در این دوره جدید به شدت پرهیز خواهد شد. همچنین نیازی به تبلیغات برای اقدامات کمیته امداد نداریم و اگر وظایف خود را به درستی انجام دهیم، خدا مبلغ ما خواهد بود.

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،پرویز فتاح امسال با حکم مقام معظم رهبری به ریاست کمیته امداد امام خمینی منصوب شد.وی در مراسم معارفه خود طی سخنانی به سیاستهای جدید این نهاد حمایتی اشاراتی داشت.

فتاح در بخشی از سخنان خود ضمن تاکید بر اجرایی کردن تغییرات صورت گرفته ،اشاره ایی نیز به این تغییرات داشت.تشکیل اعضای هیات امنا، تعیین سیاست کمیته امداد امام خمینی (ره) و تغییر اساسنامه این نهاد همان تغییراتی بود که در کمیته امداد امام خمینی رخ داده است.

یکی از ارکان تغییر ات ایجاد شده در این نهاد،تغییر در روش و نحوه کمک رسانی به نیازمندان میباشد.در روش گذشته کمیته امداد،رفع نیاز روزمره،مقطعی و آنی نیازمند مطرح بود ؛که اکنون این روش به توانمند سازی و اتکا به خود تغییر کرده است.همچنین نگاه علمی و محققانه به مسائل نیازمندان جزو اولویتهای این نهاد گردیده است.بطوریکه ریاست جدید کمیته امداد در مراسم معارفه خود نیز به این موضوع اشاره داشتند.وی در سخنان خود ابراز کرد:همواره به مسایل،نگاهی علمی خواهم داشت و بدون تحقیق علمی، عملگرایی و میدانی، اقدامی انجام نخواهد داد.

ایشان همچنین با درک شرایط فعلی ،بر پرهیز از تکرار کارهای کم اثر تاکید داشتند.در همین خصوص اظهار نمود: از روش های تکراری و یا کم تاثیر در این دوره جدید به شدت پرهیز خواهد شد و همکاری های خود را با دولت، مجلس و قوه قضاییه ادامه می دهیم؛ زیرا این همکاری ها وظیفه دو جانبه برای ما و این سه قوه است.

نکته دیگری که در سخنان رئیس جدید کمیته امداد بصراحت ابراز شد،پرهیز از تشریفات ظاهری، روش ها و طرح های بی تاثیر تبلیغاتی بود.وی در این خصوص گفت:نیازی به تبلیغات برای اقدامات کمیته امداد نداریم و اگر وظایف خود را به درستی انجام دهیم، خدا مبلغ ما خواهد بود.

حال با توجه به اظهارات فتاح بعنوان ریاست کمیته امادا امام خمینی(ره)،انتظار میرود که این سخنان در عمل نیز اجرایی شود.اما متاسفانه مشاهده میگردد که برخی از اقدامات این نهاد بصورت روال گذشته صورت میگیرد و بیش از اینکه به کیفیت اقدامات اندیشیده شود به کمیت و جنبه تبلیغاتی آن توجه میشود.

در همین راستا رئیس کمیته امداد آذربایجان‌غربی طی سخنانی از کمک هزینه جهیزیه نوعروسان تحت پوشش این نهاد خبر داد.وی در سخنان خود عنوان کرد :امسال به ۸۰۰ نوعروس استان کمک هزینه جهیزیه به ارزش ۱۶ میلیارد ریال اهدا می‌شود.یعنی برای هر نوعروسی مبلغی در حدود 2میلیون تومان بعنوان کمک هزینه جهیزیه اهدا خواهد شد.به نظر میرسد این مبلغ در شرایط کنونی نمیتواند گرهی از مشکلات نوعروسان باز کند و با توجه به سخنان ریاست جدید کمیته امداد،این اقدام بیشتر جنبه تبلیغی دارد تا جنبه عملی و تحقیقی.

همچنین حسین زاده ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه 1500 نو‌عروس تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)، در انتظار دریافت کمک هزینه جهزیه هستند،اظهار داشت: برای تمامی نو عروسان تحت حمایت در شهر‌ها و روستا‌ها کمک هزینه جهیزیه اهدا می‌شود.

وی افزود: هدف از پرداخت این کمک هزینه، عمل به توصیه‌های دین مقدس اسلام و سیره نبی اکرم(ص)، توجه به ازدواج و کانون خانواده، تسهیل و ترویج ازدواج به هنگام، آگاهانه و آسان دربین جوانان در شرف ازدواج است.

حال این مبالغ کم چگونه خواهد توانست زمینه ازدواج آسان و آگاهانه را فراهم کند جای بحث و بررسی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار